Hej på er!
Har byggt mig ett garage och tog då in offerter på lösullsisolering till vinden.
Valet föll på ett företag som finns lokalt och låg bra till i pris.
Offert lämnades per mail enligt följande citat:
">>> Hej Kim! Man brukar sprutar 300mm Lösull på garage med Parocs stenull.
>>> Kostnad för detta är 7400kr plus moms. Hör gärna av dig vid frågor"
Jag ställer en motfråga om vad 400mm kostar, svar som följer:
">> Tjenare 9000kr plus moms"
Jag hittar senare en annons från företaget i Villatidningen där dom erbjuder "25% rabatt på isolering och arbete":
Jag passar då på att beställa 400mm enligt offert ovan.
Idag kom fakturan och den ser ut som följer:
25% rabatt på material/arbete som utlovat, MEN en rad med något dom kallar "etapptillägg" på 1300kr ex. moms.
Jag hade förväntat mig 25% rabatt på 9000kr plus moms. Dvs. en slutsumma på 8438kr. En diff på 406kr. Jag sitter inte i båten för 406kr men är det inte lite fult att göra på detta vis? Hur och hade ni gått vidare?
Kan väl tillägga att jobbet i sig ser ut att ha 100% resultat, dock finns det mycket i övrigt att önska kring kontakten med företaget, ingen orderbekräftelse, uteblivna svar på mail etc,
så jag hade nästan väntat mig något skit med fakturan faktist...
Har byggt mig ett garage och tog då in offerter på lösullsisolering till vinden.
Valet föll på ett företag som finns lokalt och låg bra till i pris.
Offert lämnades per mail enligt följande citat:
">>> Hej Kim! Man brukar sprutar 300mm Lösull på garage med Parocs stenull.
>>> Kostnad för detta är 7400kr plus moms. Hör gärna av dig vid frågor"
Jag ställer en motfråga om vad 400mm kostar, svar som följer:
">> Tjenare 9000kr plus moms"
Jag hittar senare en annons från företaget i Villatidningen där dom erbjuder "25% rabatt på isolering och arbete":
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag passar då på att beställa 400mm enligt offert ovan.
Idag kom fakturan och den ser ut som följer:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
25% rabatt på material/arbete som utlovat, MEN en rad med något dom kallar "etapptillägg" på 1300kr ex. moms.
Jag hade förväntat mig 25% rabatt på 9000kr plus moms. Dvs. en slutsumma på 8438kr. En diff på 406kr. Jag sitter inte i båten för 406kr men är det inte lite fult att göra på detta vis? Hur och hade ni gått vidare?
Kan väl tillägga att jobbet i sig ser ut att ha 100% resultat, dock finns det mycket i övrigt att önska kring kontakten med företaget, ingen orderbekräftelse, uteblivna svar på mail etc,
så jag hade nästan väntat mig något skit med fakturan faktist...
Självbyggare
· Stockholm
· 8 592 inlägg
Jag skulle inte orkat med detta för 406 kr - men det är väl bara ringa dom eller maila dom och påpeka detta ?
Drar dom av det så är det ju bra annars borde du ju iaf få en förklaring till "Etapptillägget" - i annonsen står ju bara 25% rabatt på arbete och material - inget om övriga ev kostnader - och skall du slå hål på det så måste du dra det vidare högre upp någonstans, och det är ju ingen orimligt hög avgift dom ahr lagt på (hade det kommit 20000 extra hade man nog kunna hävda orimliga tillägg) - så de där 406 kronorna, OM du får loss dom i slutändan, lär du behöva lägga väldigt mycket energi och tid på.
Bara du kan avgöra om det är värt det
/K
Drar dom av det så är det ju bra annars borde du ju iaf få en förklaring till "Etapptillägget" - i annonsen står ju bara 25% rabatt på arbete och material - inget om övriga ev kostnader - och skall du slå hål på det så måste du dra det vidare högre upp någonstans, och det är ju ingen orimligt hög avgift dom ahr lagt på (hade det kommit 20000 extra hade man nog kunna hävda orimliga tillägg) - så de där 406 kronorna, OM du får loss dom i slutändan, lär du behöva lägga väldigt mycket energi och tid på.
Bara du kan avgöra om det är värt det
/K
Jorå, har skickat ett mail 2015-10-29 till både VD och säljaren med frågan och mina synpunkter på hur värdelösa dom är på kommunikation mot sina kunder. Inget svar än.
Du är ju lite inne på det jag tänker på, att Etapptillägget hade ju kunnat vart på vilken summa som helst då dom aldrig nämner denna under offert/beställning. Så det är mycket av principskäl jag reagerar på detta, att diffen nu är på "ynka" 406kr är mindre viktigt imho...
Vi får se vad dom svarar, om dom gör det
Du är ju lite inne på det jag tänker på, att Etapptillägget hade ju kunnat vart på vilken summa som helst då dom aldrig nämner denna under offert/beställning. Så det är mycket av principskäl jag reagerar på detta, att diffen nu är på "ynka" 406kr är mindre viktigt imho...
Vi får se vad dom svarar, om dom gör det
Klicka här för att svara