Hej!

Jag hade tänkt mig att arbetet skulle ta en person max två dagar, några moment som kanske kräver två personer så 3 dagar.

Det som ska göras är rördragning i källaren för två tvättmaskiner och en blandare. Rördragning till dusch och vattenutkastare. Dessutom en omdragning av elementrör. Allt utanpåliggande och inga överraskningar. Något gammalt stålrör som får bytas till kopparrör.

Det är givetvis svårt att uppskatta om tiden är rimlig, men 80 arbetstimmar? Materialet ger en indikation av omfattningen. Mestadels längre föredragningar utan särskilt mycket krusiduller. Underskattar jag arbetet å det grövsta?

• Översikt av arbets- och materialkostnader för rördragning och installation i en källare, inklusive tidsåtgång och priser.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
verkar som dom helgarderat sig. är ju som sagt bara en prisindikation så dom fakturerar väl bara faktisk tid hursomhelst?

• Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
Är nog enklare att bedöma rimligheten genom att ta in några offerter ytterligare..

• Gilla
Hammarfall och 1 till
  • Laddar…
Det var en av fyra som bemödade sig att komma.
Återstår gör den största firman i stan, som mest tar stora projekt hos kommun och företag. Även om de enbart fakturerar arbetad tid så har de gått igenom arbetet noggrant och gjort en uppskattning, som borde stämma med deras tempo.

• Gilla
zsimpey
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.