Har en fundering. har slängt ut min gammla elpanna och satt in en bergvärmepump istället, vilket bör innebära sänkt elförbrukning.
Nu min fråga är detta något som en elektriker skall anmäla till elleverantören (Typ färdiganmälan)?
Eftersom det påverkar dels deras preliminärdebitering och elverkets kapacitetsnyttjande i deras distrubutionsnät?

Jag är själv elkunnig men jobbar inte som elektriker och  kopplat in värmepumpen.
 
det kan du ringa till din elleverantör o meddela en annan årsförbrukning själv...så du får rätt debitering
 
Kan ju oxå kanske vara ide att säkra ner då du troligen inte behöver samma stora huvudsäkringar om du inte har kvar elpannan.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.