Har en fundering. har slängt ut min gammla elpanna och satt in en bergvärmepump istället, vilket bör innebära sänkt elförbrukning.
Nu min fråga är detta något som en elektriker skall anmäla till elleverantören (Typ färdiganmälan)?
Eftersom det påverkar dels deras preliminärdebitering och elverkets kapacitetsnyttjande i deras distrubutionsnät?
Jag är själv elkunnig men jobbar inte som elektriker och kopplat in värmepumpen.