G
Frågan är inte om att öppna konto frågan är om info som lagts upp här är verklig eller inte, man vill veta vad är så gäller enligt Bauhaus ombud då fanns det få fel att åtgärda enligt Elina är listan så långt att det går inte ens publicera det. Vad är som gäller?

Nej, i ditt fall är det just registreringen som är frågan. Du har noll trovärdighet eftersom du gömmer dig och därför kan du skriva vad du vill...jag avfärdar det direkt.

G
Värför ska man lita på
Ngt som är skrivet av medlem här, bara för att ni är registrerade här?

Förstår du inte skillnaden mellan att skriva som registrerad eller endast skriva som gäst?

G
Förstår du skillnaden mellan att ha riktig info och spekulera?
Om ni är så smarta allihopa be Walter lämna besiktnings protokoll från 2014-2015 på bordet så få alla se vem är trovärdig och vem inte, skulle inte tro att Bauhaus har fel i sitt utlåtande

I rest my case.

Att vara totalentreprenör är att be om trubbel, jag säger inte att Bauhaus är ett dåligt företag i sig men om ett företag som Bauhaus går ut som totalentreprenör så är det deras "rykte" som står på spel om underentreprenörerna inte håller måttet.
Det borde alla förstå, i alla fall i min värld, jag har arbetat inom branschen under många år och inom olika områden, allt från framställning av byggvaror (sågverk) till sista listen uppsatt i ett våtrum. Nu vill jag inte påstå att jag är uppdaterad helt och hållet när det gäller branschregler, BBR sätter reglerna och rekommendationer så de som inte följer dessa till större delen har inget att göra på byggmarknaden. Att följa regler till fullo är inget som i praktiken går att genomföra helt och hållet, det man strävar efter är att följa dessa regler i den mån det går att göra, jag har själv stått på trädgårdsmöbler staplade på varandra på en balkong (5 våningar upp), man behöver inte vara ett geni för att begripa att det är riktigt korkat att göra så.
Problemet med Bauhaus är mera att deras underentreprenörer, inte alla, har för dåligt kunnande, eller så tar man och skickar någon som inte alls är kunnig. Det är Bauhaus som skall samordna, det är de som skall hängas ut när det blir fel, svårare än så är det inte!
En sak till, ja det är mera trovärdigt att skriva på forumet under en inloggning, allt som skrivs lagras och om man har skrivit något så får man helt enkelt stå för det, kanske be om ursäkt eller säga att man hade fel...
Moderatorerna kollar de flesta inlägg och kan när som helst varna eller stänga av någon, moderatorerna vet var alla "postlådor bor";) så de kan lätt kolla upp vissa fakta om en TS utger sig för att vara någon annan än den "hen" påstår sig vara.
Så svaret till "gäst" är att du klart är välkommen på forumet men det behöver inte betyda att du blir betrodd, likväl att du faktiskt blir betrodd!
Bauhaus och många andra bör nog se över sina små sidoprojekt, det kan kosta mera än det smakar!

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Anna1984 skrev:
Kan inte ni alla anställda på ASH bygg och LCH städ göra som Matstj och skapa konton här istället för att skriva som gäster.
Det spelar ingen roll. Man blir ändå anklagad av Ramnenark och dy lik att man har kopplingar till Bauhous!
Tom om han kommer på mitt jobb och fikar då tror han att jag har fejkat arbetsplatsen !!!

Så, Bauhaus har lämnat ett svar där man i princip avsäger sig allt ansvar för allt som gått fel, förutom några enstaka detaljer, vilka lämpligt nog redan är åtgärdade. Någon som är förvånad? Men de opåskrivna och efterhandskonstruerade intygen och ritningarna då? Ska kunden glömma dem och skita i allt och låta Bauhaus komma undan med att anlita tveksamma underentreprenörer och strunta i kvalitetssäkring? Nästa gång kan det vara vem som helst av oss som drabbas av Bauhaus! Eller nä, inte vem som helst av oss då de flesta troligen håller sig från Bauhaus tills de kan bevisa att de har skärpt sig.

Ni som genast vände kappan och öste beröm över matstj för att han hade rätt/hade tur; hur tänkte ni där? Vad är det som säger att Bauhaus (advokaters) version är sanningen, hela sanningen och inget annat än sanningen? Jag ser det som fortsatt uppenbart utom allt rimligt tvivel att Bauhaus klantat sig på flera punkter, där bristen på kontroll över sina ue och bristen på kundvård är de värsta. Ingen kan övertyga mig om att en privatperson riskerar hundratusentals kronor, lägger ner en jäkla massa tid och riskerar att göra sig själv till offentligt åtlöje för att på falska grunder "få ett gratis badrum". Det är ju så dumt så det finns inte.
Nä, sanningen ligger nog som tidigare sagts någonstans mitt emellan. Själv misstänker jag att det snarare ligger åt kundens håll än åt Bauhaus håll.....

För övrigt: Är det värre att döma Bauhaus på grundval av den inledande artikeln än att döma kunden....?

• Gilla
Enolf och 1 till
  • Laddar…
Jag väntar fortfarande på klarläggande gällande utbytta kakelplattor! En seriös entreprenör tvingas inte göra sånt . Typiskt nog tar inte advokaten upp den lilla detaljen.

• Gilla
Enolf
  • Laddar…
Valde Comfort som utförare av mina båda badrum. Jag tog inte ens in offerter från andra. Jag tror på att anlita stora specialicerade företag som lever på sitt goda rykte. Hade några anmärkningar som de justerade helt utan ifrågasättande.

För Bauhaus är det bara ett sätt att tjäna pengar och de tar in vilket företag som helst verkar det som som är tilräckligt billigt.

Om det var 63000 rotavdrag då har de betalt 126000 för arbetskostnader och resten materialo inredning. Material kostnader verkar rätt så rimliga. Men arbetskostnaden är alldeles för mycket. Badrummet verkar inte så stor, ca mellan 5-6 kvm. Då hamnar man på en arbetskostnad mellan 20 till 25000 per kvadrat.
Neeej, där har Bauhaus blåst Hans ordentlig. Ett normalt badrum ska inte kosta mer än 10 t per kvadrat, tycker jag. Men jobbet är inget fel på iaf.

Redigerat:
R
Matstj skrev:
Om det var 63000 rotavdrag då har de betalt 126000 för arbetskostnader och resten materialo inredning. Material kostnader verkar rätt så rimliga. Men arbetskostnaden är alldeles för mycket. Badrummet verkar inte så stor, ca mellan 5-6 kvm. Då hamnar man på en arbetskostnad mellan 20 till 25000 per kvadrat.
Neeej, där har Bauhaus blåst Hans ordentlig. Ett normalt badrum ska inte kosta mer än 10 t per kvadrat, tycker jag. Men jobbet är inget fel på iaf.

I samma veva som rotavdraget kom till steg väl hanterkares löner med 100% :thumbup:

M
Historierna går isär, det är ord emot ord. Jag tror inte att någon part är helt fläckfri.

Det är sällan ens fel att två träter, gammalt ordspråk...

Roland112 skrev:
I samma veva som rotavdraget kom till steg väl hanterkares löner med 100% :thumbup:
+ 1 på den, men det visste jag redan eftersom jag arbetat inom den branschen! Ok, inte fullt så mycket i påslag men nära på, varför tror ni att jag inte behöver arbeta mera? (kan vara en liten provokation från min sida, ingen vet ju säkert)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.