Dr.L skrev:
hantverkare genom byggvaruhus, det säger väll sig självt. Duktiga hantverkare kostar pengar. Vi har jobb året runt, behöver aldrig göra reklam, och står för arbete och material själva. Varför ska jag ge bort min vinst på materialpåslag och sänka min timdebitering när vi inte ens har plats för alla jobb som erbjuds?
Det är inte för att spara pengar som man går via byggvaruhus. Det är för att överiga hantverkare är så svåra att hitta. Dom gör ingen reklam för sig, och är alltid ute på jobb.

Nej, att hitta hantverkare för oss som inte är i branschen är ett betydligt svårare projekt än vad många kan tro :p
Jag kan absolut förstå hur man går i fällan och tror att en så pass etablerad kedja ska innebära en seriös entrepenad.

Vår verksamhet innefattar 9 anställda, givetvis gör vi dom utbildningar som krävs. Men många jobb kommer genom etablerade samarbeten med andra duktiga hantverkare samt på rekommendation. :)

Var på Bauhous och handla. Vilken fint skylt de har, se bild.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Sister ray
  • Laddar…
Matstj skrev:
Var på Bauhous och handla. Vilken fint skylt de har, se bild.
[bild]
Trist bara när det är mardrömarna som blir verklighet.

• Gilla
Globetrot och 1 till
  • Laddar…
....när det skiter sig?

• Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Mardrömmar får tyvärr inte plats på skylten. Ni får använda fantasin effektivare.

M
Jag föredrar att "tänka utanför skylten" utan begränsningar ;)

G
Ang bilden med staplade möbler: 1. Ser ut som hela konstruktionen är speciell byggd för att dokumenteras med bild man kan se att bakre stolstöd ligger inte ens på bänken utan villar på väggen, skulle vara omöjligt att använda det som stege. 2. Bänken och stolen bygger upp minst höjd på 1 m och om hantverkare har medel länge på 175 cm då man är uppe med huvud på 2.85 och då betyder Walters badrumstaket har höjd minst 300 cm vilken man kan tvivla på om man tittar på Walters hus på Google map

Ja, det mycket man kan tvivla på i den här historien. Var har sett bilden?

Bauhaus anställda tar över tråden......

• Gilla
Nils82
  • Laddar…
G
Man behöver inte bli Bauhaus anställd det räcker bara zooma in bilden för att förstå det är rena fejk, skulle det vara seriös artikeln skrivet av seriöst journalist skulle det komma upp bilder på påstådd snedkakling, besiktnings protokoller typ 3 st, avtal, offert mm

Visst kan bilden på trädgårdsmöblerna vara arrangerad. Det är dock inte bevis på att uppgiften att hantverkarna staplade möbler istället för att ha med sig stegar skulle vara lögn. Kunden hade kanske inte möjlighet att fota när hantverkarna var där och ställde därför upp möblerna på ungefär samma sätt för att visa hur det såg ut.

Förövrigt lägger jag inte speciellt stor trovärdighet i inlägg som skrivs av anonyma gäster på detta forum.

• Gilla
Henri
  • Laddar…
G
Visst att anonyma gäster tycks inte vara trovärdiga men du kan alltid fråga Elin som skrev artikeln, har du sett badrummet i verkligheten, såg du snedda plattor som håller inte standard toleranser, är set så högt i taket så att man behövde stapla upp bänk och stol på det för att kunna jobba, vad är det för ljudfil om sanering och hur det spelades in, om hemligt kan ngn som spelar in kan vara frisk i huvud ? Många frågor men ingen svar fast det ligger högst i Walters intresse att svara på det

Kan inte ni alla anställda på ASH bygg och LCH städ göra som Matstj och skapa konton här istället för att skriva som gäster.

• Gilla
Henri och 3 till
  • Laddar…
Det kommer aldrig hända Anna...ljusskygga typer kommer alltid smyga i skuggorna. Troligen vet Matstj exakt vilka dessa "gäster" är...kanske har han tom rekryterat dem som understöd.

Det är alltid i trådar som något/någon kritiseras som dessa "gäster" dyker upp. Enligt mig borde inte det vara möjligt att skriva i trådar utan att vara registrerad här på BH.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.