Hej
Jag har ett antal lampknapapr som har en impulsfjäder bakom sig (tror jag). Jag vill ta bort dem eftersom det gör att man inte kan använda Smart Lampor som Philips Hue.
Jag vågar inte göra det själv eftersom jag bor i en BRF. Därför tänker jag anlita en elektriker. Dock verkar alla jag kontaktat ta betalt för minst 3 timmar.
Det är knappast 3 timmars arbete att ta bort impulsfjädrar från 5 knappar.
Vad mer kan man egentligen göra för att få mer valuta för mina pengar och som är värt det?
Det enda jag kommer på är att kanske byta till DCL uttag ?
Jag har ett antal lampknapapr som har en impulsfjäder bakom sig (tror jag). Jag vill ta bort dem eftersom det gör att man inte kan använda Smart Lampor som Philips Hue.
Jag vågar inte göra det själv eftersom jag bor i en BRF. Därför tänker jag anlita en elektriker. Dock verkar alla jag kontaktat ta betalt för minst 3 timmar.
Vad mer kan man egentligen göra för att få mer valuta för mina pengar och som är värt det?
Att ta bort impulsfjäder är en väldigt enkel åtgärd, lite beroende på vilka brytare du har. Ta en bild och lägg upp här så får du säkert hjälp! Oftast petar man bara loss knappen, tar bort fjädern och vips så är det klart. Du behöver inte ens skruva loss uttaget.Bad09 skrev:
Hej
Men, ta en bild och lägg upp så får du hjälp. om du efter det ändå känner dig osäker så ta in en elektriker.
HejTomtom79 skrev:
Att ta bort impulsfjäder är en väldigt enkel åtgärd, lite beroende på vilka brytare du har. Ta en bild och lägg upp här så får du säkert hjälp! Oftast petar man bara loss knappen, tar bort fjädern och vips så är det klart. Du behöver inte ens skruva loss uttaget.
Men, ta en bild och lägg upp så får du hjälp. om du efter det ändå känner dig osäker så ta in en elektriker.
Tack för svaret. Blir en aning orolig över att pilla med el och brf.
Klicka här för att svara