Hej igen
Tack för alla bra svar jag fick häromdagen,
När jag ska göra min platta, så lägger man ut singlet/makadammen först. Sen bygger man gjutformen?

Mvh
Micke
 
Vad är det plattan ska användas till?
 
Det beror på hur det ser ut men i normala fall så bygger du formen först och fyller med makadam i formen. Du behöver ju fundera på att betongen inte kan rinna ut ur formen.
 
  • Gilla
Mikael Nicander
  • Laddar…
Sök ”gjuta grund” på youtube så hittar du massor av videos hur du skall göra.
 
Och ska det vara en grund för en byggnad så skulle jag rekommendera kantelemet och isolering!
 
  • Gilla
Mikael Nicander
  • Laddar…
Tack för svar, hur tätar man i botten så inte betongen rinner ut där?
 
Mikael Nicander Mikael Nicander skrev:
Tack för svar, hur tätar man i botten så inte betongen rinner ut där?
Lägger du isolering så tätar den tillräckligt, annars markduk...
 
  • Gilla
Mikael Nicander
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.