Hej!
Jag tänker anlägga en parkering för 2 bilar på tomten. Som ni kan se är det gammal gräsmatta med stenrik jord på ca 70 kvm.

Är det ok att lägga markduk och sedan grus direkt på jorden om jag tar bort grässvålena, eller behöver jag gärna ännu djupare?

MVH

Jesper

• Gammal gräsmatta med stenrik jord, en skottkärra, trästaket, hus med rött tak i bakgrunden, träpelare med siffran 3.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Hej och välkommen till Byggahus!

Marken ser ut att ha god bärighet och vara rimligt jämn, jag tror att det kommer räcka alldeles utmärkt att bara lägga på grus.

Välj tex väggrus 0/18 eller bärlager 0/32, tar du grövre bärlager än så är det väldigt jobbigt att lägga ut det för hand och du kommer nog tycka dej behöva maskinell hjälp.

• Gilla
Jerra L
  • Laddar…
Hur mycket ska du fylla upp, vad har du tänkt ha för ytskikt (grus, sten, asfalt) och hur tunga fordon ska ytan klara?

• Gilla
Jerra L
  • Laddar…
Hej! Min tanke är att ha en enkel grusparkering. Vet inte så mycket om storleken på gruset.

Är ytan ungefär i nivå med vägen/gatan eller tänker du att du behöver fylla upp?

• Gilla
Mrs November och 1 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Är ytan ungefär i nivå med vägen/gatan eller tänker du att du behöver fylla upp?
Tack så mycket för svaren!

Den är ungefär i samma höjd som gatan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.