Cheesen
pacman42 pacman42 skrev:
Lantbruket är väl knappast detaljplanerat område? Där jag bor är villatomterna detaljplanerat område, men inte jordbruksfastigheterna.
Med tanke på hur TS fastighet ser ut så tror jag att delen där dom tänkt parkera lastbilarna är inom detaljplanerat område.

Cheesen Cheesen skrev:
Med tanke på hur TS fastighet ser ut så tror jag att delen där dom tänkt parkera lastbilarna är inom detaljplanerat område.
TD skulle ju parkera på lantbrukets fastighet, inte på sin egen.

U Utasja skrev:
Håller med din granne. Bor själv på landet och detta samlande av skrot ger landsbygden dåligt rykte. Skräpigt och skitigt.
Snyggt uppställda lastbilar går väl att leva med, men snart ligger där en hög slitna däck och skräpar. Man kör dit ett skrotigt flak, som man ska laga när man får tid. Dvs aldrig. Sen köper med en krockskadad gammal Volvo som man ska renovera när man får tid. Dvs aldrig. Sedan köper man en annan gammal Volvo som reservdelsbil till den första som men aldrig kommer att fixa. Nej, tack! Bort med dessa skräpsamlare.
Om du stör dig på vad folk gör på sin mark så köp den! Jag förstår mig inte på folk som prompt ska klaga på vad andra gör på sin mark!

• Gilla
VolvoBm218 och 2 till
  • Laddar…
F Flaska skrev:
Med tanke på att vägen kommer löpa parallellt med grannens hus och tomt en längre sträcka så håller jag inte med dig om det
Det är inte den nya vägen fordonen ska stå på utan den befintliga.
Den nya vägen är för att TS kommer att spärra befintlig infart till sin fastighet när fordonen står på befintlig väg.

ylven ylven skrev:
Om du stör dig på vad folk gör på sin mark så köp den! Jag förstår mig inte på folk som prompt ska klaga på vad andra gör på sin mark!
Det finns regler man har att förhålla sig till som markägare, och man har ansvar för att inte förvanska sin fastighet.

• Gilla
Appendix
  • Laddar…
Jag brukar säga som så, det skall f-n vara entreprenör och/eller markägare i detta landet.

• Gilla
pacman42
  • Laddar…
Normalt sett får man tåla trafik på en väg som ligger bredvid ens hus, särskilt om man bor utanför detaljplan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.