919 läst ·
3 svar
919 läst
3 svar
Ångstrykjärn, vilken rekommenderar du?
Ångstrykjärn, vilken rekommenderar du?
Vill bland annat kunna ånga olika sköra sidenplagg.
Hittade något som kallas för Systemstrykjärn på Philips hemsida med tryckånga. Vad är det?
Vill bland annat kunna ånga olika sköra sidenplagg.
Hittade något som kallas för Systemstrykjärn på Philips hemsida med tryckånga. Vad är det?
Den här gamla tråden kanske kan vara till någon hjälp... http://www.byggahus.se/forum/verktyg-maskiner-fordon/70138-strykjaern.html
...och ångstationen från Phillips funkar fortfarande utmärkt, rekommenderas...
...och ångstationen från Phillips funkar fortfarande utmärkt, rekommenderas...
Ett billigt strykjärn (max 500
,gärna från Phillips, kan jag rekommendera.
De dyrare stryker inte bättre och inte blir det roligare att stryka med de dyra heller. Mannen och ena sonen är riktiga stryknördar (jag har sällan förtroendet att stryka deras skjortor) och enligt deras erfarenheter stryker inte ett dyrt bättre. ALLA strykjärn behöver kalkas av, gärna en gång i månaden.
De dyrare stryker inte bättre och inte blir det roligare att stryka med de dyra heller. Mannen och ena sonen är riktiga stryknördar (jag har sällan förtroendet att stryka deras skjortor) och enligt deras erfarenheter stryker inte ett dyrt bättre. ALLA strykjärn behöver kalkas av, gärna en gång i månaden.
Vad är det egentligen för skillnad på hanteringen av ett ångstrykjärn eller ett systemstrykjärn? Då menar jag främst ångfunktionen. Det jag är ute efter är att kunna ånga plagg utan att röra plagget, dvs att man håller det en bit ifrån när det ex hänger.
Klicka här för att svara