Hur är det egentligen med ångspärr vs tätskikt i ett badrum?
Om man ska inreda en övervåning där 2 väggar blir mot yttervägg, normalt så ska man ju sätta åldersbeständig plast där som ångspärr mellan isolering och glespanel/gips. Men om man ska tätskikta väggen sedan så stänger man ju in väggen, blir ju då gipsen/glespanel och ev board, mellan två täta skikt.
Det torde ju inte vara vidare bra i teorin.
Ska man strunta i plasten på de väggar som är mot yttervägg :-/
Eller hur gör man ???

Tacksam om vi kunde få igång en diskussion om detta.

Hlsn, JRG
 
Ingen plast i en vägg där det finns tätskikt.
Sök i forumet, detta har diskuterats ganska mycket om jag inte missminner mig.
 
Jo jag hittade det, ingen plast under tätskikt, bra.
En annan dum fråga kanske.
Måste man tätskikta hela badrummet? Hela golvet förstår jag att man måste. Men annars, räcker det där dusch, badkar, handfat med omnejd ska vara. Eller ska man kladda på alla väggar.
Som sagt dum fråga kanske för det blir ju ånga i hela badrummet när man dushar/badar, men ändå, fråga skadar inte.
 
Överallt. :)
Instruktioner finns på det tätsystem du köper.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.