Jag har valt Mataki Halotex D50 ångbroms i väggar och tak.
Den är nu spänd över de hål som är avsedda för fönstren.
När fönstren nu ska monteras undrar jag: Hur göra med Halotexen? Hur ska den skäras upp, hur ska den vikas, hur få den tät och hur få tätt i fönsterhålets alla hörn (där ju väven/filmen måste skäras itu i 45 gr. och därmed uppstår en glipa som inte är tät)?
Någon som vet?

Matfoc
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.