Jag har valt Mataki Halotex D50 ångbroms i väggar och tak.
Den är nu spänd över de hål som är avsedda för fönstren.
När fönstren nu ska monteras undrar jag: Hur göra med Halotexen? Hur ska den skäras upp, hur ska den vikas, hur få den tät och hur få tätt i fönsterhålets alla hörn (där ju väven/filmen måste skäras itu i 45 gr. och därmed uppstår en glipa som inte är tät)?
Någon som vet?
Matfoc