Badrumsrenovering pågår. I befintligt tak mot kallvind finns idag ingen plast utan en svart papp mellan råspont och bjälkar.
Innertaket ska sänkas och spottar monteras.

Jag har stött och blött detta, men slutade med att jag monterade ångspärr direkt mot bef innertak, sedan en 45x45 som gles för gipsen, se bild.

Är detta vettigt? Samtidigt gör man ju en rätt kraftig förändring i rummet mot hur det varit i alla år..
 
  • Badrumsrenovering med nyålagd ångspärr och takreglar inför gipsmontage och installation av spotlights.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.