Badrumsrenovering pågår. I befintligt tak mot kallvind finns idag ingen plast utan en svart papp mellan råspont och bjälkar.
Innertaket ska sänkas och spottar monteras.
Jag har stött och blött detta, men slutade med att jag monterade ångspärr direkt mot bef innertak, sedan en 45x45 som gles för gipsen, se bild.
Är detta vettigt? Samtidigt gör man ju en rätt kraftig förändring i rummet mot hur det varit i alla år..