1 688 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
Ångspärr/Diffusionsspärr sitter fel?
Har letat mig igenom otaliga trådar här angående ett svar på min fråga, men utan framgång.
Ett hus byggt -95, där ångspärren sitter enl följande:
13mm gips + 145mm isolering mellan 45x145 reglar + diffusionsspärr 0,2mm + 45mm isolering + 9mm gnu skiva + 80 mm mineralull...
Detta tyder på att den sitter för långt ut i väggen? En del jag pratat menar på att man gjorde såhär förr och det har fungerat. Min ambition är att riva ner gipsen inifrån och åtgärda, hur resonerar ni?
Ett hus byggt -95, där ångspärren sitter enl följande:
13mm gips + 145mm isolering mellan 45x145 reglar + diffusionsspärr 0,2mm + 45mm isolering + 9mm gnu skiva + 80 mm mineralull...
Detta tyder på att den sitter för långt ut i väggen? En del jag pratat menar på att man gjorde såhär förr och det har fungerat. Min ambition är att riva ner gipsen inifrån och åtgärda, hur resonerar ni?
Genom att ta ner gipsen bort med isoleringen skära ner diffusionspärren. I med ny isolering, på med ny diffusionsspärr. Regla 45x45 och sen ny gips.
Man måste antagligen ta bort lite gips i innertaket så man får tag i diffusionsspärren från taket så man kan möta dessa.
Man måste antagligen ta bort lite gips i innertaket så man får tag i diffusionsspärren från taket så man kan möta dessa.
Klicka här för att svara