Har letat mig igenom otaliga trådar här angående ett svar på min fråga, men utan framgång.
Ett hus byggt -95, där ångspärren sitter enl följande:

13mm gips + 145mm isolering mellan 45x145 reglar + diffusionsspärr 0,2mm + 45mm isolering + 9mm gnu skiva + 80 mm mineralull...

Detta tyder på att den sitter för långt ut i väggen? En del jag pratat menar på att man gjorde såhär förr och det har fungerat. Min ambition är att riva ner gipsen inifrån och åtgärda, hur resonerar ni?

H
Förstår inte hur du ska kunna åtgärda detta inifrån? förklara eller är de jag som tänker fel?

Genom att ta ner gipsen bort med isoleringen skära ner diffusionspärren. I med ny isolering, på med ny diffusionsspärr. Regla 45x45 och sen ny gips.
Man måste antagligen ta bort lite gips i innertaket så man får tag i diffusionsspärren från taket så man kan möta dessa.

H
då är jag med dig.

fattade de som att du skulle ta ner gipsen på men plasten och ditt med gips igen.
du kan ju alltid ta upp ett hål på ett ställe ända in till bef. plasten och känna med handen om den är fuktig

Ja de har jag gjort men ingen indikation på fukt. Men sen är frågan har det kommit någon annanstans etc etc. Därför jag undrar om någon annan har erfarenhet av denna konstruktion?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.