Hej,
Har rivit och den gamla ångspärren har gått sönder, se bild.
Häfta och tejpa nytt ovanpå?
Ta bort det gamla och lägga nytt?
Hur ska den nya läggas och skarvas? Ser att den gamla ångspärren kommer ner från takvinden och fortsätter ner mot betongplattan.
Har rivit och den gamla ångspärren har gått sönder, se bild.
Häfta och tejpa nytt ovanpå?
Ta bort det gamla och lägga nytt?
Hur ska den nya läggas och skarvas? Ser att den gamla ångspärren kommer ner från takvinden och fortsätter ner mot betongplattan.
Är det mindre skador så går det bra att tejpa med tejp för ändamålet. Upp till 10cm.M Mjolnir skrev:
Är det större område så behöver du använda ny byggfolie och tejpa denna med överlapp på den gamla.
Klicka här för att svara

