Slänt i trädgård med ogräs och tistlar, lerig jord som spricker, området klippt av robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Slänt i trädgård med ogräs och tistlar, lerig jord som spricker, området klippt av robotgräsklippare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi har en slänt i trädgården. Den är bara nån meter hög och kanske 15 meter lång.
Där växer mest en massa ogräs och tistlar.
Vi är inte intresserad av nåt stenparti osv utan vi skulle vara nöjda om vi fick ängsblommor eller nåt. Robotgräsklippare klipper både i över- och underkant så det ser rätt välskött ut ändå.

En del av jorden som är där är väldigt lerig. Blir väldigt kompakt och spricker när det torkar. Ser mer ut som betong än jord...

En tanke jag hade var att trimma ner det som går för att sedan kratta och täcka med presenning och på så vis få ihjäl ogräset och sedan så ängsblommor men ALLA förslag är välkomna.

Vad skulle ni göra? Hjälp en novis...

Ängsblommor gillar inte betong! Jag är nu ingen expert... Men skulle kunna tänka mig att en rejäl inblandning av sand och grus i släntpartiet skulle kunna underlätta för vilda blommor. Dessa föredrar torr, mager jord. Komplettera med ängsfröer.

Eller avvakta mer kunniga vildväxande entusiaster här i forumet;)

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.