Hej
Jag har gjort klart insidan av badrummet och ska börja med montera dusch etc. Hålen i väggen är två vattenrör som går ut 160cc inbyggda. Tätskiktet är klart på insidan, på utsidan av väggen är den fortfarande öppen som på bilden här.
Nu har jag så klart i vanligt ordning kommit på att jag vill ha något annat. Har ni några tips på hur jag kan ändra om jag vill ha reglage enligt bilden som kommer med en installationslåda som så klart inte har 160cc mått enligt bilderna?
Kan jag plugga igen hålen på insidan av badrummet och borra igenom tätskikt och allt för att montera det nya? Det känns som det är en dum ide?

• Öppen vägg i ett badrum under renovering, med synliga träreglar och elkablar hängandes.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inbyggd installationslåda för duschreglage i träram, med flera anslutna rör, visar installationsprocessen.
    Skapa konto
  • Minimalistisk, modern duschvägg med reglage, regnduschmunstycke och duschhandtag i mörk design.
    Skapa konto
  • Gilla
Messier1994
  • Laddar…
Vad har du för tätskikt, folie eller matta?

• Gilla
Messier1994
  • Laddar…
Centano Centano skrev:
Vad har du för tätskikt, folie eller matta?
duk från byggmaxs

• Gilla
Messier1994
  • Laddar…
Jag skulle börja med att fundera på om det verkligen finns någon fördel att byta till detta. Hur kommer man åt delarna om det börjar strula? Via lucka, eller kanske kranarna? Om det nu går bra, kommer reservdelar att finnas om 10 eller 20 år?

• Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Det borde vara lösbart men det är som sagt frågan om det är värt det? Ser ut som att din plywood har horisontella skarvar, har för mig att plywood alltid ska skarvas över regel så det borde egentligen sitta kortlingar vid skarv.

BirgitS
Penten Penten skrev:
duk från byggmaxs
Finns det med i instruktionerna hur man lagar hål i tätskiktet?

BirgitS BirgitS skrev:
Finns det med i instruktionerna hur man lagar hål i tätskiktet?
det är redan färidgt ytskjikt nu på insidan
med micro c emet

BirgitS
Ytskiktet måste ju bort så att det går att dra ut tätskiktet på installationslådans kant, på ett säkert sätt. Hur fungerar det med mikrocement?

Är det godkänt med mikrocement direkt på tätskiktsduken?
Jag kommer ihåg att andra har frågat om ett tätskikt som tillåter det.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.