4 162 läst ·
13 svar
4k läst
13 svar
Angående raderad referens på Willa Nordic
Administrator
· Skåne
· 8 673 inlägg
Det låg en referens här tidigare idag som gällde ett bygge med Willa Nordic. Inlägget var skrivet av en före detta säljare på Willa Nordic, som idag arbetar för en konkurrerande hustillverkare. Därför kan inte den referensen anses trovärdig och har raderats.
Ja det var den där oerhört kritiska killen, vars "vän" hade byggt.
Bra att rensa bort skiten, byggahus är ingen krigsarena för hustillverkare och dess personal.
Du borde nästan nämna vilken säljare eller hustillverkare det rör sig om.
Bra att rensa bort skiten, byggahus är ingen krigsarena för hustillverkare och dess personal.
Du borde nästan nämna vilken säljare eller hustillverkare det rör sig om.
Den konkurrerande hustillverkaren som han nu jobbar hos borde få veta om det och antingen ta honom i örat eller se sig omkring efter ngn annan säljare. Vill man vara ett hedersamt företag med gott rykte kan man inte ha anställda som beter sig så.
Kan tillägga att jag häromdagen såg just en med den bakgrunden hos ett annat företag, men det finns kanske fler från Willa Nordic som bytt jobb. Jag hoppas som sagt företaget där han jobbar reagerar, det blir de som förlorar på det.
Var det helt taget ur luften? Han (jag antar det var han) hänvisade till en dom (förlikning) i Tingsrätten.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Jag är bara nyfiken, men hur funkar egentligen detta, är Marlene och Per detektiver utöver forumägare eller? Hur fick ni, på typ ett dygn, reda på detta? och det är inte första gången heller, jag har sett det ett par gånger tidigare att ni redigerat baserat på vem en forumsprofil är i verkligheten, och givet att ni har rätt vem desssa personer är tycker jag ni har gjort helt korrekta redigeringar, men hur får ni reda på allt?
Eller om jag rannsakar mig lite kanske min fråga egentligen är: Vad vet ni egentligen om mig? (mer än jag själv gör eller?)
/U
Eller om jag rannsakar mig lite kanske min fråga egentligen är: Vad vet ni egentligen om mig? (mer än jag själv gör eller?)
/U
Administrator
· Skåne
· 8 673 inlägg
Ja, dig ullberg har vi särskild koll på 
Skämt åsido, vi kollar bara någon vid den här typen av incidenter. Dig har jag aldrig haft anledning att kolla upp. Hur vi gör låter jag vara osagt.
Skämt åsido, vi kollar bara någon vid den här typen av incidenter. Dig har jag aldrig haft anledning att kolla upp. Hur vi gör låter jag vara osagt.
Administrator
· Skåne
· 8 673 inlägg
Det har vi inte undersökt. Men sättet han formulerade sig på tycker jag tyder på att det hade varit en förlikning i domstol och att det var hans vänner som det handlade om. Men hans bakgrund ställde ju till det för honom. Det är även möjligt att han har varit inblandad i bygget på något sätt, men det är en spekulation.Pepparkaka skrev:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Åh, jag som hatar att inte förstå hur saker går till, och så håller ni mig på halster på det här sättet, typsiktMarlene Eskilsson skrev:
Hur som är jag grymt imponerade hur ni lyckas, och dessutom på så kort tid, kanske borde ni börja som konsulter på detta område istället (fast fixa först någon som fortsätter sköta BH i så fall)...
/U
Administrator
· Skåne
· 8 673 inlägg
Vi har lärt oss en hel del under åren också. När något verkar vara skumt så är det skumt när man kollar upp det, i 99,9 % av fallen. Om något verkar vara skrivet av en konkurrent, så är det skrivet av en konkurrent, verkar det vara skrivet av en säljare så är det skrivet av en säljare. Det slår mycket sällan fel.
Det allra bästa är att ni medlemmar hjälper till och rapporterar så att man tittar på det snabbt!
Det allra bästa är att ni medlemmar hjälper till och rapporterar så att man tittar på det snabbt!
ullberg, vill du hitta internetdetektiver av rang så kan du börja hänga på flashback. 
Det är helt otroligt vad dom på FB gräver upp om en och annan IRL-människa tillika människor gömda bakom diverse användarnamn.
Man kan bli mörkrädd ibland. :x
Men där är å andra sidan även ibland folk som använder sina kontakter inom myndigheter och liknande på ett otillåtet sätt, och därigenom hittar så mycket mer.
Som exempel så innehåller denna tråd en massa framluskade privatpersoner.
https://www.flashback.org/t959924
Ja, jag undrar verkligen hur dom gör, ibland.
Det är helt otroligt vad dom på FB gräver upp om en och annan IRL-människa tillika människor gömda bakom diverse användarnamn.
Men där är å andra sidan även ibland folk som använder sina kontakter inom myndigheter och liknande på ett otillåtet sätt, och därigenom hittar så mycket mer.
Som exempel så innehåller denna tråd en massa framluskade privatpersoner.
https://www.flashback.org/t959924
Ja, jag undrar verkligen hur dom gör, ibland.
Redigerat:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Absolut, har jag bara tid läser jag gärna där om saker som händer i min närmiljö, men det är ju lite som att jämföra en rysk armada av infanterisoldater (kanonmat) med den kirurgiska precisionen hos en duktig insatsstyrka.Mikael_L skrev:ullberg, vill du hitta internetdetektiver av rang så kan du börja hänga på flashback.
Alltså: Att det gigantiska kollektivet Flasback lyckas förvånar mig inte, men att det lilla teamet BH-admins gör det imponerar...
/U
Klicka här för att svara