Marlen Eskilsson skrev:
Syftet är att göra en rolig aktivitet för forumet, att det ska hända något. Tycker du inte om det?
Jag tycker att det är en kul grej! :)
 
mycke_nu skrev:
Det förändrar ju inte precis problematiken med forumets trovärdighet.
Varför det?
Man måste ju vara otroligt naiv om man inte förstår att det är fråga om sponsring/produktplacering
 
mycke_nu skrev:
Det förändrar ju inte precis problematiken med forumets trovärdighet.
Fast forumet är inte trovärdigare än dess aktiva medlemmar, medlemmar som inte skriver något förutom i tävlingstrådarna påverkar ju inte övriga forumet varken positivt eller negativt.

Sedan är jag väl partisk för jag reggade mig för att vara i någon tävling, förvisso hade jag läst på forumet i några månader men det som fick mig att regga mig var någon tävling (som jag har glömt bort om jag var med i)...

Jag är för tävlingar så länge produktplaceringarna håller sig från det övriga forumet.
 
mycke_nu skrev:
Det förändrar ju inte precis problematiken med forumets trovärdighet.
Trovärdigheten ur konsumentsynvinkel tycker jag påverkas lika mycket elller mer av övrig reklam på sidan. Det bästa vore ett reklamfritt forum men det ska ju finansieras
 
larsbj skrev:
Trovärdigheten ur konsumentsynvinkel tycker jag påverkas lika mycket elller mer av övrig reklam på sidan. Det bästa vore ett reklamfritt forum men det ska ju finansieras
Jag hade inte tänkt skriva mer i den här tråden, men skillnaden mot annonserna är att man VET att dessa är reklam.

Jag har som sagt inget emot tävlingarna för övrigt.
 
mycke_nu skrev:
Jag hade inte tänkt skriva mer i den här tråden, men skillnaden mot annonserna är att man VET att dessa är reklam.

Jag har som sagt inget emot tävlingarna för övrigt.
Det visste du ju tydligen om tävlingstrådarna också. ;)
 
D
Marlen Eskilsson skrev:
Har lite svårt att förstå hur man kan bli upprörd över att den som vann hade skrivit på vers. Motivationen fanns ju där, lika bra som någon annan.
Fast just den motiveringen som vann (borttappade nycklar) fanns redan som #3... Så det är nog bara att erkänna att det var rimmet som gjorde det och inte motiveringen i sig...

Jag anser nog att tävlingarna vore intressantare om man verkligen ansträngde sig att försöka utse ett vinnande bidrag där applikationen som sådan är spännande snarare än rimmet. Precis på samma sätt som jag prioriterar en hantverkare som kan komma med bra lösningar snarare än en som gnolar rent när det arbetas. Tycker väl även att det borde ligga sponsrarnas (de som skänkt bidragen) intresse, då jag tror att kreativa applikationer uppmuntrar andra läsare att köpa produkterna snarare än ett grötrim.

Men det är ju självklart så att ni får göra som ni vill (och det är ju absolut inte så att den som har vunnit har gjort något fel). Blev bara lite trött efter att ha läst en mängd olika påhittiga ideer från olika läsare så vinner ett rim om borttappade nycklar (som redan #3 hade påpekat för övrigt, dock inte på rim).
 
Jag lägger nu till en text i varje tävling om att det är företaget som sponsrar med vinsten, så behöver det inte bli fler frågetecken om det.
 
Jag har inget emot tävlingar eller sponsrade vinster, däremot blir formen med en fråga som sen besvaras öppet rätt fånig - alla efter den första svaranden kopierar bara svaret och lägger till en egen motiviation.
 
Vi tog det via mail i första tävlingen - och det kändes helt dött! Mycket roligare när alla kan se aktiviteten tycker jag. Sedan kan vi jobba mer med hur frågan utformas kanske. Jag önskar att vi kan ha tävlingar med bilder. Ska se om vi kan utveckla frågeställningen här framöver.
 
Tävlingar är väl bara kul och jag tycker det är självklart att det handlar om "sponsor" grejer, jag har aldrig sett det som något som skulle påverka trovärdigheten. Tvärtom i så fall eftersom det visar att BH har "pondus" nog att dra till sig tillverkare och tjänsteföretag.

Formatet på tävlingarna tycker jag dock borde ändras till mer "tävling", alltså ett formulär med frågor som man faktiskt måste anstränga sig lite för att hitta svaren på. Det borde ju locka tillverkare mer också eftersom de då kan visa på funktioner vi måste läsa om. Formuläret borde då postas in så alla inte kan se svaren...
Motivering känns lite tråkigt, vissa har skrivandets gåva och kan hitta på fyndiga rim eller roliga anekdoter medan de flesta här hellre håller i en hammare och svär än att skriva fyndiga fraser...
Annars ren och skär lottning mellan de som anmält sig...

Mina två ören...

Mvh,
Anders
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Tävlingar påverkar ju överhuvudtaget inte trovärdigheten för forumet. Det är väl bara bra med aktivitet.

Det som påverkar trovärdigheten är ju modereringen av forumet och det sköts ju exemplariskt.
 
Marlen Eskilsson skrev:
Vi tog det via mail i första tävlingen - och det kändes helt dött! Mycket roligare när alla kan se aktiviteten tycker jag. Sedan kan vi jobba mer med hur frågan utformas kanske. Jag önskar att vi kan ha tävlingar med bilder. Ska se om vi kan utveckla frågeställningen här framöver.
För att skilja tävlingen mot ett lotteri kan man ju maila in och sedan skriva i tråden, dvs.
1. maila rätt svar och motivering till tavling@bh
2. skriv i tråden att du deltagit.
Vinnande bidrag och hedersomnämnanden presenteras datum XX i tråden.

Sedan bör inte motiveringen bedömas efter språklig förmåga utan efter hur bra den är i sak.

För som det är nu är det bara att ta en bra motivering och finputsa ytterligare för att göra den sin egen. Vilket är lite tråkigt på ett så kul inslag som tävlingarna.
 
Personligen så skulle jag gärna se att tävlingar som har något med produkten att göra(om det går) på ett sett som är kopplat till den tävlande. Typ om det är en högtryckstvätt med terrasstvätt så är tävlingen "snyggaste altan" alt "smutsigaste bilen" eller redskapsboden hade kanske kunnat vara, "stökigaste garaget" osv... och så får man posta bilder.
 
  • Gilla
vilpi
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.