På senaste tiden har det varit flera tävlingar med bra priser :thumbup:.
Måste ändå ställa sig lite frågande till dess syfte, varför dessa tävlingar? Senaste tävlingen så är det (just nu) ca 60% som är nykomlingar och ca 35% som precis har gjort sitt första inlägg. Detta gillar ju självklart BH att det kommer nya medlemmar, men till vilken nytta när det finns så pass många som bara har postat i tävlingstrådarna, säger inte att alla bara är tävlingspostare med en hel del är det.

Slutsatsen är (enligt mig) att man bode vara >Juniormedlem för att få deltaga i tävlingar, hellre kvalitet än kvantitet...

Får väl se hur mycket mothugg det blir nu...
:rolleyes:

• Gilla
danielandersson
  • Laddar…
Mikael_L
Är inte det mest intressant varför inte fler som redan är reggade deltar då?

Mikael_L skrev:
Är inte det mest intressant varför inte fler som redan är reggade deltar då?
För att de är upptagna med att skriva i alla andra trådar och sen är det ju ändå är ett julrim som vinner ;)

• Gilla
kysan
  • Laddar…
Syftet är att göra en rolig aktivitet för forumet, att det ska hända något. Tycker du inte om det?

Har lite svårt att förstå hur man kan bli upprörd över att den som vann hade skrivit på vers. Motivationen fanns ju där, lika bra som någon annan.

Kommentaren ang julrim var bara ett skämt :)
För ja e int' bitter ja' int'

Personligen tycker jag tävlingarna är ett bra inslag.
(Med eller utan rim :D)

Min enda synpunkt är att det luktar lite produktplacering, vilket rimmar illa med forumets uttalade konsumentprofil.

Om tävlingarna är sponsrade (eller ej) kanske borde framgå.

• Gilla
larsbj
  • Laddar…
Men det är väl självklart att vinsterna i tävlingarna är sponsrade? Precis som verktygen som delades ut mot att man lämnade in en utvärdering var sponsrade.

Jag tycker det är kul med tävlingarna och även jag har sett att det genereras väldigt många nya användare på Byggahus, vilket naturligtvis är bra för dem som driver stället.

Skillnaden är att vi som fick verktyg testade sk-ten ur dem och skrev rapporter som konsumentupplysning till forumets läsare.

Jag har inget emot tävlingarna eller att de eventuellt är sponsrade, men jag vill gärna veta vad som är reklam på forumet.

Har absolut inget emot tävlingarna, tvärtom är ju själv med i dem. Det jag reflekterade över är just de som bara reggar sig för att tävla, de gör inget gott för forumet därav min slutsats.

Om man inte gillar tävlingarn är det väl bara att låta bli att öppna trådarna likt andra trådar man är ointresserad av.

• Gilla
Mikael_L och 1 till
  • Laddar…
Jag betalar Elina för att ragga priser som vi kan ha som vinster. Det är sponsrat så tillvida att företagen betalar vinsterna, det gör inte vi.

MB77 skrev:
Har absolut inget emot tävlingarna, tvärtom är ju själv med i dem. Det jag reflekterade över är just de som bara reggar sig för att tävla, de gör inget gott för forumet därav min slutsats.
Jag har tänkt samma tanke, tro inte annat. Men en del i det för oss är också att vi vill ha nya medlemmar. Vissa fastnar och börjar diskutera, andra inte. Man får ta det onda med det goda.

larsbj skrev:
Om man inte gillar tävlingarn är det väl bara att låta bli att öppna trådarna likt andra trådar man är ointresserad av.
Det förändrar ju inte precis problematiken med forumets trovärdighet.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.