5 099 läst ·
44 svar
5k läst
44 svar
Ang. tävlingar
Sida 1 av 3
På senaste tiden har det varit flera tävlingar med bra priser
.
Måste ändå ställa sig lite frågande till dess syfte, varför dessa tävlingar? Senaste tävlingen så är det (just nu) ca 60% som är nykomlingar och ca 35% som precis har gjort sitt första inlägg. Detta gillar ju självklart BH att det kommer nya medlemmar, men till vilken nytta när det finns så pass många som bara har postat i tävlingstrådarna, säger inte att alla bara är tävlingspostare med en hel del är det.
Slutsatsen är (enligt mig) att man bode vara >Juniormedlem för att få deltaga i tävlingar, hellre kvalitet än kvantitet...
Får väl se hur mycket mothugg det blir nu...
Måste ändå ställa sig lite frågande till dess syfte, varför dessa tävlingar? Senaste tävlingen så är det (just nu) ca 60% som är nykomlingar och ca 35% som precis har gjort sitt första inlägg. Detta gillar ju självklart BH att det kommer nya medlemmar, men till vilken nytta när det finns så pass många som bara har postat i tävlingstrådarna, säger inte att alla bara är tävlingspostare med en hel del är det.
Slutsatsen är (enligt mig) att man bode vara >Juniormedlem för att få deltaga i tävlingar, hellre kvalitet än kvantitet...
Får väl se hur mycket mothugg det blir nu...
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Syftet är att göra en rolig aktivitet för forumet, att det ska hända något. Tycker du inte om det?
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Har lite svårt att förstå hur man kan bli upprörd över att den som vann hade skrivit på vers. Motivationen fanns ju där, lika bra som någon annan.
Men det är väl självklart att vinsterna i tävlingarna är sponsrade? Precis som verktygen som delades ut mot att man lämnade in en utvärdering var sponsrade.
Jag tycker det är kul med tävlingarna och även jag har sett att det genereras väldigt många nya användare på Byggahus, vilket naturligtvis är bra för dem som driver stället.
Jag tycker det är kul med tävlingarna och även jag har sett att det genereras väldigt många nya användare på Byggahus, vilket naturligtvis är bra för dem som driver stället.
Skillnaden är att vi som fick verktyg testade sk-ten ur dem och skrev rapporter som konsumentupplysning till forumets läsare.
Jag har inget emot tävlingarna eller att de eventuellt är sponsrade, men jag vill gärna veta vad som är reklam på forumet.
Jag har inget emot tävlingarna eller att de eventuellt är sponsrade, men jag vill gärna veta vad som är reklam på forumet.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Jag betalar Elina för att ragga priser som vi kan ha som vinster. Det är sponsrat så tillvida att företagen betalar vinsterna, det gör inte vi.
Administrator
· Skåne
· 8 667 inlägg
Jag har tänkt samma tanke, tro inte annat. Men en del i det för oss är också att vi vill ha nya medlemmar. Vissa fastnar och börjar diskutera, andra inte. Man får ta det onda med det goda.MB77 skrev: