Jag kommer att bygga ett hus utomlands och vill gärna cellplast isolering. De har cellplast 200 men det har de inte L- kant och Hörn kant.
Tanken är att köpa här i Sverige. Frakta dit.
Jag är fundersam och oroligt om det räcker med S200 kvalitet.
Huset kommer att byggas med lekablock och kommer att bestå av 2 våningar med garage på sidan.
Finns det någon som har byggt liknande hus och har erfarenheter gällande platta på mark.
Tacksam för svaret.
Tanken är att köpa här i Sverige. Frakta dit.
Jag är fundersam och oroligt om det räcker med S200 kvalitet.
Huset kommer att byggas med lekablock och kommer att bestå av 2 våningar med garage på sidan.
Finns det någon som har byggt liknande hus och har erfarenheter gällande platta på mark.
Tacksam för svaret.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 292 inlägg
Man brukar köra s80 under plattan och s200 i kantelementen. Det går att bygga en form på plats för kantbalken om det är bökigt att få dit kantelement
Jag hade anlitat en konstruktör som kan hjälpa dig med grunden. Det är svårt att åtgärda i efterhand om det blir fel.
Men iaf, glöm inte eventuella punktlaster. Där kan det behövas s300 eller s400 samt extra armering. Dränera väl och padda ordentligt.
Lycka till!
Men iaf, glöm inte eventuella punktlaster. Där kan det behövas s300 eller s400 samt extra armering. Dränera väl och padda ordentligt.
Lycka till!
Klicka här för att svara

