Jag har hjälp att bygga ett staket/plank mot grannen till.

Som det ser ut just nu så har det byggts med en 45x45 liggande med stående brädor ovanför, där ändträet ligger mot 45x45. Min invändning var ju att då kommer ju allt vatten som rinner ner på 45x45:an att sugas upp av ändträet, men snickaren säger att det inte behöver ens målas då det skall byggas in.

Såhär ser det ut nu:
20151030_085845_resized.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så skall det läggas en bräda utanpå såhär: 20151030_085849_resized.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi vill nog att man skall ta bort 45x45an så man kan underhålla "underifrån" och det inte samlas vatten där.

Synpunkter?

Det verkar ju bli en springa mellan liggande brädan och de stående, där det kommer att samlas skräp och fukt. Känns spontant som att ändträt kommer att ta mycket stryk då!

Kanske kompletera med en smal snedsågad bräda uppepå den nedre liggande. Stumt mot de stående. Som då täcker springan. Typ

• Gilla
nombz
  • Laddar…
OMLAJA skrev:
Kanske kompletera med en smal snedsågad bräda uppepå den nedre liggande. Stumt mot de stående. Som då täcker springan. Typ
Den har vi redan tänkt på. Kommer sitta en trekantsstav där!
Nu har vi dessutom kommit överens om att de stående inte skall gå ända ner till underliggande regeln dvs det blir bättre luftning och så kan vi olja in där. Borde bli bra tycker jag.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.