3 684 läst ·
2 svar
4k läst
2 svar
när olja in ändträt på staket?
Fråga som rubriken. Ska bygga staket med horisontella brädor. Ska ha staketet målat. Vad jag förstår ska ju ändträt oljas in. Ponera nu att man grundar och målat hela brädlängden först. Sedan vill man kapa brädorna i dess rätta mängder först när staket ska skrivas upp. Så man inte mäter fel. Hur gör man rent praktiskt med de avkapade ändarna? De ska ju oljad in men det är ju omöjligt om man fortsätter med nästa bräda...... eller måste man kapa brädorna i rätt längd innan målning?
Jag skulle nog montera staketet omålat , alltså kapa brädorna i rätt längd (prov montera , märka upp brädorna ) sedan ta ner allt och ställa kortsidorna i lite olja.
Efter detta skulle jag nog måla dom och sedan montera allt igen.
Omständigt värre tyvärr , fast detta är bara hur jag skulle ha gjort.
Efter detta skulle jag nog måla dom och sedan montera allt igen.
Omständigt värre tyvärr , fast detta är bara hur jag skulle ha gjort.
Klicka här för att svara