2 776 läst ·
23 svar
3k läst
23 svar
[Android] Söker betatestare för elpris-app
Haft tankar på att göra något liknande själv men aldrig kommit till skott. Använder nu appen dagligen. Bra jobbat och hoppas den blir tillgänglig för alla!S samuel99 skrev:
Tack! ✨ En widget finns på önskelistan men verkar krångligt/omöjligt att bygga i Expo/react native. Ska forska lite mer på det efter semestern, ville få kärnfunktionerna att funka bra först 👍🏼J JohnyS skrev:
Gällande vad som är mest överskådligt så kan nog åsikterna vara olika. Jag kan gilla tabellformatet mer eftersom det blir tydligare exakt vilken timme priset blir billigare/dyrare, tycker en graf kan bli lite svårtydd när man ska ha 24 eller 48 staplar på x-axeln. Men vi får se vad som händer! Jag är öppen för alla förslag, sen får vi se vad som hinns med/prioriteras.
Ha en fin dag!
Kommer en mindre uppdatering nu med annat färgschema, lite förbättrad hantering av yta för notches osv. Men fortfarande samma grundfunktionalitet. Och fortfarande inga annonser eller annan skit som alla andra verkar ha.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samuel_bank.elpriset
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.samuel_bank.elpriset
Vill bara säga att jag är medveten om att överskådligheten minskat drastiskt iom kvartspriserna som infördes under gårdagen. Listan är nu för lång för att vara lättläst. Förbättringar på väg inom närmsta veckan, måste bara få lite tid över.
Vad tror ni om detta?
Jag har gjort tre större förändringar:
* Döljer historisk data som är äldre än en timme, både i lista och stapeldiagrammet. Syftet är att korta ner listan samt få snabbare överblick över priset just nu.
* Lagt till ett stapeldiagram överst (obviously). Diagrammet går scrolla i sidled och inkluderar morgondagens priser när de finns tillgängliga.
* Zebrastripat tabellen per timme. Dvs :00, :15, :30 och :45 har samma färg.
Jag har gjort tre större förändringar:
* Döljer historisk data som är äldre än en timme, både i lista och stapeldiagrammet. Syftet är att korta ner listan samt få snabbare överblick över priset just nu.
* Lagt till ett stapeldiagram överst (obviously). Diagrammet går scrolla i sidled och inkluderar morgondagens priser när de finns tillgängliga.
* Zebrastripat tabellen per timme. Dvs :00, :15, :30 och :45 har samma färg.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Söker sidohängt oisolerat fönster till altan
Fönster & Dörrar -
Söker lättinstallerad behovsstyrd ventilationslösning till stuga
Ventilation -
SÖKER Väggfäste flagga 90 grader
Trädgård allmänt -
Har en Worx Landroid gräsklippare där ett av framhjulen gått av.
Robotgräsklippare -
Söker Flir One för Android
Köpes, Hyres & Bytes