S samuel99 skrev:
Tack för hjälpen ni som varit med och testat! Jag har släppt 5-6 nya versioner under tiden med mindre ändringar och buggfixar efter feedback från er 👏🏼. Jag har nu haft "minst tolv testare under 14 dagar" och har kunnat ansöka om att göra appen tillgänglig för allmännheten. Hoppas det går vägen!
Haft tankar på att göra något liknande själv men aldrig kommit till skott. Använder nu appen dagligen. Bra jobbat och hoppas den blir tillgänglig för alla!

• Gilla
samuel99
  • Laddar…
Snyggt jobbat! En graf över elpriset hade varit snyggt som komplement till tabellen med elpriset. En graf ger en snabbare översikt tycker jag

• Gilla
samuel99
  • Laddar…
Snyggt och enkelt! En widget med graf, om man nu får önska 🙂

• Gilla
samuel99
  • Laddar…
J JohnyS skrev:
Snyggt och enkelt! En widget med graf, om man nu får önska 🙂
Tack! ✨ En widget finns på önskelistan men verkar krångligt/omöjligt att bygga i Expo/react native. Ska forska lite mer på det efter semestern, ville få kärnfunktionerna att funka bra först 👍🏼

Gällande vad som är mest överskådligt så kan nog åsikterna vara olika. Jag kan gilla tabellformatet mer eftersom det blir tydligare exakt vilken timme priset blir billigare/dyrare, tycker en graf kan bli lite svårtydd när man ska ha 24 eller 48 staplar på x-axeln. Men vi får se vad som händer! Jag är öppen för alla förslag, sen får vi se vad som hinns med/prioriteras.

Ha en fin dag!

• Gilla
R_K_E och 2 till
  • Laddar…
Vill bara säga att jag är medveten om att överskådligheten minskat drastiskt iom kvartspriserna som infördes under gårdagen. Listan är nu för lång för att vara lättläst. Förbättringar på väg inom närmsta veckan, måste bara få lite tid över.

• Gilla
Kennster
  • Laddar…
Vad tror ni om detta?

Jag har gjort tre större förändringar:

* Döljer historisk data som är äldre än en timme, både i lista och stapeldiagrammet. Syftet är att korta ner listan samt få snabbare överblick över priset just nu.

* Lagt till ett stapeldiagram överst (obviously). Diagrammet går scrolla i sidled och inkluderar morgondagens priser när de finns tillgängliga.

* Zebrastripat tabellen per timme. Dvs :00, :15, :30 och :45 har samma färg.

• Skärmbild av en app som visar elprisdiagram och en tabell med timvisa elpriser i öre/kWh, med 13:45 markerat och priset 1,6 öre/kWh.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Graf över elpriset i område SE1, visas med staplar och zebrastripad tabell. Priser presenteras per kvart, med dagens högsta pris markerat.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Hawkai och 1 till
  • Laddar…
Bra!

Jag hade gärna kunnat trycka på en stapel i diagrammet och se exakt pris just den tidpunkten.
Och även kunna markera ett intervall (med två fingrar) i diagrammet och få snittpriset uträknat för den perioden.

• Gilla
samuel99
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.