Ja, det är en oerhörd skillnad att bygga "på landet" än inom detaljplanerat område och tätbebyggelse! Du har inte alls lika stora restriktioner och bygglovsgubbarna brukar vara hyfsat flexibla med ändringar, vad jag har erfarit.

Det beror ju på hur angränsande tomt/mark ser ut om du kan göra ändringar, men "inom rim och reson" borde det ej vara några problem. Ett korrekt svar kan du nog få per telefon från din kommun.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.