3 397 läst ·
25 svar
3k läst
25 svar
Ändra utseende på torpargrund?!
Här är ett alternativ
Ja, det skulle jag vilja påstå. Jag har inga exakta uppgifter, men jag skulle gissa på att det måttet är mellan 5 och 10cm på ett "vanligt" hus. Om man tilläggsisolerar tror jag det är ovanligt att lägga mer än 10cm isolering. Men säg 15 för att ta i lite extra. Då blir måttet 20-25cm. Men du har alltså 60cm.Bellared skrev:
Det måste väl nästan innebära att när du inne i huset står vid en yttervägg står utanför grunden. Är väl egentligen inget fel på en sådan konstruktion förutom att man måste tänka på att isolera golvet ordentligt så att det inte blir kallt underifrån.
Men om det är 600mm så blir jag fundersam på hur stommen ser ut och vad den står på med ett hus från -79 som borde ha en hyfsat modern konstruktion i mångt och mycket liknande de som görs idag men med lite mindre isolering.
Jag skulle undersöka vad det är av väggen som hänger utanför för detta är inte normalt ens om man tilläggsisolerat och innan man börjar mura igen.
Jag skulle undersöka vad det är av väggen som hänger utanför för detta är inte normalt ens om man tilläggsisolerat och innan man börjar mura igen.
Skrev fel, 69 är det byggt.
Får förlita mig på att mannen min vet vad byggarna har gjort. Jag tänker mer på det estetiska
vi isolerade 10 centimeter, väggarna var 8 cm innan och hela huset var jätte dåligt isolerat. Tydligen så har alla husen här en häng på 40-50 cm. Väldigt märkligt tycker jag.
Får förlita mig på att mannen min vet vad byggarna har gjort. Jag tänker mer på det estetiska
vi isolerade 10 centimeter, väggarna var 8 cm innan och hela huset var jätte dåligt isolerat. Tydligen så har alla husen här en häng på 40-50 cm. Väldigt märkligt tycker jag.
Då det här verkar lite konstigt med ytterväggen och dess placering på grunden , jag vill att
du tar en bild på huset , från gaveln..
så förhoppningsvis det kan klarna lite mer..
Du menar att det har varit ett så stort överhäng utanför grunden sen -69.....
Eti..
du tar en bild på huset , från gaveln..
så förhoppningsvis det kan klarna lite mer..
Du menar att det har varit ett så stort överhäng utanför grunden sen -69.....
Eti..
Jag ser som anmärkningsvärt att inte kommunen reagerat på detta vid byggnationen..
Normalt står ju den bärande väggen på grunden, så förmodligen är det fribärande takstolar.
Och det är dessa väggar som fördelar tyngden och att det är hjärteväggarna
som bär upp det hela, skall bli intressant att se om det kommer någon bild på huset...
som kan ge en förklaring till det hela...
Eti..
Normalt står ju den bärande väggen på grunden, så förmodligen är det fribärande takstolar.
Och det är dessa väggar som fördelar tyngden och att det är hjärteväggarna
som bär upp det hela, skall bli intressant att se om det kommer någon bild på huset...
som kan ge en förklaring till det hela...
Eti..
Klicka här för att svara