Är en amatör som precis köpt en villa ifrån -79.
grunden på huset är i toppen skick men det estetiska utseendet utifrån är hemskt.
Vet inte hur jag ska förklarar men huset är större än själva grunden så det blir ett mellan rum mellan träpanelen och marken. Och likaså inåt under huset!?
vad kan man göra gärna billigt just för att ändra det estetiska? Så att huset slipper det där mellanrummet?
Med vänlig hälsning, Bella
grunden på huset är i toppen skick men det estetiska utseendet utifrån är hemskt.
Vet inte hur jag ska förklarar men huset är större än själva grunden så det blir ett mellan rum mellan träpanelen och marken. Och likaså inåt under huset!?
vad kan man göra gärna billigt just för att ändra det estetiska? Så att huset slipper det där mellanrummet?
Med vänlig hälsning, Bella
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
En bild kanske?
Jag antar att TS menar att huset är tilläggsisolerat. Då får man det utseende som beskrivs och jag håller med om att det är fult. Kan man mura ett varv med lecasten eller liknande utanpå originalgrunden?
Tilläggsisolerade gjorde vi när det köpte det då vi bytte panel och lyfte taket.
Men alla hus i vårt område ser ut som jag beskrivit trots att folk inte tilläggsisolerat.
ska fixa en bild så ni ser det jag är så dålig på att förklara
Men alla hus i vårt område ser ut som jag beskrivit trots att folk inte tilläggsisolerat.
ska fixa en bild så ni ser det jag är så dålig på att förklara