Är en amatör som precis köpt en villa ifrån -79.
grunden på huset är i toppen skick men det estetiska utseendet utifrån är hemskt.
Vet inte hur jag ska förklarar men huset är större än själva grunden så det blir ett mellan rum mellan träpanelen och marken. Och likaså inåt under huset!?

vad kan man göra gärna billigt just för att ändra det estetiska? Så att huset slipper det där mellanrummet?

Med vänlig hälsning, Bella

Jag antar att TS menar att huset är tilläggsisolerat. Då får man det utseende som beskrivs och jag håller med om att det är fult. Kan man mura ett varv med lecasten eller liknande utanpå originalgrunden?

Hej Bellared..
Som redan nämnt .. en bild vore inte dumt , lättare att hjälpa dig när man ser vad du menar ..
Eti...

Tilläggsisolerade gjorde vi när det köpte det då vi bytte panel och lyfte taket.
Men alla hus i vårt område ser ut som jag beskrivit trots att folk inte tilläggsisolerat.
ska fixa en bild så ni ser det jag är så dålig på att förklara ;)

Ska vi se om bilden gör er klokare :)

• image.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Bilderna blev visst lite sneda

• image.jpg
    Skapa konto
Försök fixa en rättvriden bild där man ser en hörna av huset/grunden. På dina bilder kan jag inte se något onormalt.

Inget som är onormalt men dock väldigt fult :)

kan man sätta upp någon form av skivor så man inte får denna stora glipa under huset?

Hur mycket sticker huset ut utanför grunden, i cm?

60 cm

:what: Nu pratar vi nog inte om samma sak. Jag menar inte hur hög grunden är.

Från grunden ut till panelen är det 60cm.
eller vad menar du?

:xJag får nog ringa hit någon kunnig och höra mina alternativ till att slippa det fula

Gjorde en fin bild ;)
Det svarta är grunden, det gråa är själva huset (duh).
husgrund.png
Skapa konto

Säger du att det horisontella mått jag markerat med grönt (nedre högra hörnet av bilden) är 60cm?

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.