Tackar all för eran input, det hjälpte!
Dock så "löste" det sig själv på sätt och vis, en annan budgivare kastade in ett bud så nu ligger (mitt) högsta bud på några % mer än utgångspriset. Nu känner jag mig trygg i att det i alla fall finns en idiot till som tycker huset är värt vad det ligger för.
Nu håller jag tummarna för att huset blir mitt.

• Gilla
Lasse Morin och 13 till
  • Laddar…
S Salve skrev:
Tackar all för eran input, det hjälpte!
Dock så "löste" det sig själv på sätt och vis, en annan budgivare kastade in ett bud så nu ligger (mitt) högsta bud på några % mer än utgångspriset. Nu känner jag mig trygg i att det i alla fall finns en idiot till som tycker huset är värt vad det ligger för.
Nu håller jag tummarna för att huset blir mitt.
Ombud för säljaren?

• Gilla
  • Haha
EvertL och 2 till
  • Laddar…
K Kane skrev:
Ombud för säljaren?
Vem vet, kanske säljaren själv

Kan vara värt att tänka att om man har tänkt bo där ett bra tag så gör 100 tusen hit eller dit ingen större skillnad, men man får se det till hur mycket man verkligen vill ha det :)

• Gilla
philsson87 och 1 till
  • Laddar…
Var i en liknande situation när vi köpte vårt hus. Lade ett bud som vi tänkte kanske var för högt, dock under utropspris. Inga andra bud kom in under veckan, så säljaren hade en visningsomgång till vilket resulterade i två nya budgivare. Detta slutade med att vi betalade avsevärt mer än utropspriset i slutändan.
Mina tankar efter detta är:
Det är bra om det är få eller inga andra budgivare.
Det enda man kan veta när man vinner en budgivning är att ingen annan var villiga att betala lika mycket som jag för huset.
Ska man bo i huset en längre tid spelar priset ingen roll sån länge man har råd att betala räkningarna.
Man kommer bara ha det dyraste huset på gatan tills nästa hus kommer ut till försäljning.

• Gilla
antett
  • Laddar…
Skumpe
Säg att du la budet förhastat och måste fundera mer. Säg att du tar tillbaka ditt bud för tillfället.
Sen väntar du och ser vad som händer. Kanske kommer ett lägre bud du då kan bjuda över med litegrann. Eller så blir det budgivning och dyrare än vad du nu bjudit. Går inte att förutsäga.

Men jag hade inte sänkt budet direkt. Du bör dra tillbaka det och återkomma när du tänkt klart. Du kan också återkomma efter en tid med ett lägre bud även om du är ensam. Du har tänkt om helt enkelt.

Karlia
Skumpe Skumpe skrev:
Säg att du la budet förhastat och måste fundera mer. Säg att du tar tillbaka ditt bud för tillfället.
Sen väntar du och ser vad som händer. Kanske kommer ett lägre bud du då kan bjuda över med litegrann. Eller så blir det budgivning och dyrare än vad du nu bjudit. Går inte att förutsäga.

Men jag hade inte sänkt budet direkt. Du bör dra tillbaka det och återkomma när du tänkt klart. Du kan också återkomma efter en tid med ett lägre bud även om du är ensam. Du har tänkt om helt enkelt.
Eller så läser du alla inlägg innan du svarar, I inlägg #31 säger TS att ett till bud har kommit.

Jag tänker att om TS vill ha huset var det bra att hen inte hann sänka sitt bud. Då skulle förmodligen hussäljaren se TS som besvärlig och välja den andre budgivaren. Även om det går att ändra eller dra tillbaka sitt bud är det bra att tänka igenom det innan man lägger det.

• Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Skumpe
Karlia Karlia skrev:
Eller så läser du alla inlägg innan du svarar, I inlägg #31 säger TS att ett till bud har kommit.

Jag tänker att om TS vill ha huset var det bra att hen inte hann sänka sitt bud. Då skulle förmodligen hussäljaren se TS som besvärlig och välja den andre budgivaren. Även om det går att ändra eller dra tillbaka sitt bud är det bra att tänka igenom det innan man lägger det.
Varför blir du så berörd av att alla inte läst hela tråden som du har gjort?

Karlia
Skumpe Skumpe skrev:
Varför blir du så berörd av att alla inte läst hela tråden som du har gjort?
Därför att jag tänker att din kommentar är överflödig. Varför kommentera något du inte läst?

• Gilla
deetee och 4 till
  • Laddar…
Skumpe
Karlia Karlia skrev:
Därför att jag tänker att din kommentar är överflödig. Varför kommentera något du inte läst?
Om man inte läser hela tråden ska man inte kommentera? Du är nog rätt ensam i din hörna där ni alltid läser allt.

• Haha
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Känns rimligt att man läser mer än TS initiala inlägg innan man kommenterar i tråden. Om alla tänkte som du hade det inte blivit mycket till diskussion i trådarna utan bara upprepningar.

• Gilla
deetee och 6 till
  • Laddar…
Skulle skriva som andra, att 100k inte är mycket förlorat om du äntligen hittat något du vill ha. Vi kollade på över 40 hus i över ett år. Det var sjukt tröttande. Budade väl på 6-7st innan vi vann en budgivning. Vårt bud la vi ett par dagar efter att budgivningen hade lugnat sig, på 100k över det då högsta. Det verkade funka just här. Kanske inte relevant jämförelse men känslan blir densamma, om man köpt för kanske 100k mer än vad någon annan vill lägga.
Lycka till nu med de nya buden och att du får hitta din bostad vilken den än blir. :)

En ny uppdatering: Jag vann huset på mitt bud som var lite högre än den andra budgivaren (totalt ca 10% över utgångspriset). Jag flyttar in i januari :)

• Gilla
MichelleW och 14 till
  • Laddar…
S Salve skrev:
En ny uppdatering: Jag vann huset på mitt bud som var lite högre än den andra budgivaren (totalt ca 10% över utgångspriset). Jag flyttar in i januari :)
Grattis!

• Gilla
Lasse Morin och 1 till
  • Laddar…
Karlia
Skumpe Skumpe skrev:
Om man inte läser hela tråden ska man inte kommentera? Du är nog rätt ensam i din hörna där ni alltid läser allt.
Vill man kunna ge råd som förhoppningsvis ger TS något och inte bara upprepa vad andra redan sagt är det en fördel att läsa tidigare kommentarer. Kanske rent av låta bli att kommentera om det är för jobbigt att läsa.

Grattis till huset, spännande!

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.