Hej jag har ändrat imkanalen från köksfläkten idag från att ligga under taket idag till i bjälklaget.
Sen slog det mig att jag kanske tänkt helt fel, med s-ningen ut genom väggen ? Är det någon kunnig som kan förklara ?
Bild före
Bild efter
Sen slog det mig att jag kanske tänkt helt fel, med s-ningen ut genom väggen ? Är det någon kunnig som kan förklara ?
Bild före
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bild efter
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ser ut som att du har brandisolerat ebmogt reglementet(?) så det ska inte vara några konstigheter!
Extra böjar skapar lite mer tryckfall i kanalen vilket gör att du teoretiskt får ett lite lägre flöde. Men 2 extra 45° böjar på ett system med ganska många meter kanal gör troligen bara teoretisk skillnad.
Extra böjar skapar lite mer tryckfall i kanalen vilket gör att du teoretiskt får ett lite lägre flöde. Men 2 extra 45° böjar på ett system med ganska många meter kanal gör troligen bara teoretisk skillnad.
Va ebmogt ? Jag har isolerat med 40mm paroc brandmatta med nätL LAnsgar skrev:Ser ut som att du har brandisolerat ebmogt reglementet(?) så det ska inte vara några konstigheter!
Extra böjar skapar lite mer tryckfall i kanalen vilket gör att du teoretiskt får ett lite lägre flöde. Men 2 extra 45° böjar på ett system med ganska många meter kanal gör troligen bara teoretisk skillnad.
Klicka här för att svara