Hej
Vid en tillbyggnad på vår sommarstuga önskade vi att få en möjlighet att koppla på en ytterligare vattenslag (pemslang) till vår baksida av huset! Då gjöts det in bottenplattan (och en bit av ett rör som sticker upp en decimeter inne på toaletten där hydrofor och beredare finn) för att sedan kunna köra ner pemslangen i!

Men det var 2018 och vare sig arkitekten eller enterprenören vet var den andra änden mynnar ut! Har försökt att köra ner en smal wire (plastklädd) i hopp om att kunna se var du ev kommer ut! Jag kom 13 meter sedan började det ta emot! Vi har försökt fräva undan makadamen samt även jord där vi trodde att den skulle ligga, men utan resultat! Vi har svårt att grava ner till bottenplattan för att där kunna hitta slangen! Vad kan vi göra?

Mvh lennart
 
Signalgenerator och kabelsökare sen är det bara att börja gräva
 
  • Gilla
cpalm
  • Laddar…
C
Du kan hyra en söksond och pejla in den.
 
Ok
Var hyr man detta?

Mvh Lennart
 
T The one skrev:
Ok
Var hyr man detta?

Mvh Lennart
Både Ramirent och Cramo brukar ha kabelsökare i sortimentet.
 
  • Gilla
The one
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.