Hej,

Postade lika fråga i teknikdelen av forumet men kom på att frågan är av mer mekanisk karaktär varvid det kanske är enklare att finna svar här. Gällande hurvida amerikanska/engelska låskistor kan passa en vanlig ytterdörr. Tänker att det är enklare stt ställa frågan än att försöka googla fram ett svar om något jag inte har en aning om.

Är väldigt intresserad av Samsungs nya smarta lås i P och R serien. Där P, ex. SHS-P718 är förra årets modell och DR700/900 är nya för i år.

Dessa är tillgänglig via amazon, så de är engelska och amerikanska versioner och ser ut att finnas i två olika utföranden med låskistor benämnd AML320 och AML220. Är det möjligtvis så att den större modellen skulle kunna fungera i våra svenska dörrar?

Tar tacksamt emot tankar och ideer. Säkert en tidsfråga innan de dyker upp på vår marknad, men det kan likaväl ta 1 månad som 5 år antar jag. Så bortse gärna från den funderingen.

Länk till SHS-P718:
https://www.amazon.com/Samsung-Digi...&sr=1-1-spons&keywords=Samsung+SHS-P718&psc=1

Nej dom passar inte efter svensk standard så kallade modullåshus.
En fingeravtrycksläsare som inte är utvecklad efter svenskt klimat kanske fungerar inomhus men troligtvis inte i en ytterdörr under vinterhalvåret.

Vad är det för funktion du söker då du funderar över dom lösningarna?

Handlar inte om funtionerna i sig, vill ha låset. Har inte tänkt att ha mmodellen med fingeravtrycksläsare

Om jag omformulerar fråga något då. Vad behövs för att få in den större låskistan av de två? Är den för stor eller för liten?

P Putnah skrev:
Handlar inte om funtionerna i sig, vill ha låset. Har inte tänkt att ha mmodellen med fingeravtrycksläsare

Om jag omformulerar fråga något då. Vad behövs för att få in den större låskistan av de två? Är den för stor eller för liten?
Teknisk ritning av låshus med angivna mått och detaljer för olika låsmodeller.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

71aXNkQ-ziL._SL1500_.jpg
AML320.png
shs-aml320.jpg
Jämför du måtten så är det troligtvis möjligt att montera AML320 låshuset där det tidigare suttit ett modullåshus men jag inga mått på slutbleck eller in/ytterenheternas bredd för att kunna avgöra om dom täcker över befintliga uttag
Jag rekommenderar att du istället köper ett elektroniskt lås som är avsett för svenska marknaden och klimat men du verkar redan ha bestämt dig, antar att det är designen du vill ha.
Klimatet skiljer även en del mellan norra och södra Sverige.
Om du har krav på klassad (godkänd) låsning så kan du inte uppnå kraven med detta lås.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.