252 679 läst ·
1 775 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Gå in på kundtjänstsidan och klicka på "något annat" två eller tre gånger. Då får du frågan om du vill ha kontakt via telefon eller chat. Välj telefon och var redo då de ringer dig nästan direkt.
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 856 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 856 inlägg
Om inte Amazon skickar så är sannolikheten inte stor att kollinumret är giltigt. Eller giltigt kan det vara, fast ett standard de återanvänder som kommer åka någon helt annanstans än till dig. Eftersom de straffas av Amazon om de inte uppfyller affären så har många blivit kreativa.
Men, ibland har man tur! Jag köpte ett tyskt studiostativ för 1/10 av priset och det skickades så jag fick det, men det kanske berodde på att jag köpt ett likadant till fullpris några veckor tidigare.
Men, ibland har man tur! Jag köpte ett tyskt studiostativ för 1/10 av priset och det skickades så jag fick det, men det kanske berodde på att jag köpt ett likadant till fullpris några veckor tidigare.
Moderator
· Stockholm
· 57 839 inlägg
Mitt fall har löst sig.
Ni som beställt via amazon.. har ni även beställt från andra liknande företag? Wish, Temu, alienextress, alibaba osv?
Har de skött service och reklamationer (fel) bättre el sämre?
(jag är allköpare.. dvs inte bara de nämnda 😊 sedan gynnar jag gärna lokala företag oxå - men inte direkt svenska företag som säljer samma produkter, som nämnda sajter, till dubbla priserna!)
Har de skött service och reklamationer (fel) bättre el sämre?
(jag är allköpare.. dvs inte bara de nämnda 😊 sedan gynnar jag gärna lokala företag oxå - men inte direkt svenska företag som säljer samma produkter, som nämnda sajter, till dubbla priserna!)
Reklamation med Amazon idag. Inte deras fel utan förmodligen AirMee som lämnade prylar i bil så det frös sönder, avkalkning till kaffebryggare. Tog 5 min med chatten och beloppet återbetald. Valde att ta det som ett presentkort då det är på amazonkontot inom ett par timmar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder