252 960 läst ·
1 779 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Men det blir ofta fyra olika paket ändå.P Prodigys skrev:Precis som med alla andra butiker så är dom inte billigast på allt. Finns saker som är mycket billigare, lite billigare, samma pris, lite dyrare och mycket dyrare.
Amazons största fördel i mitt tycke är deras enorma utbud, om man kan göra en beställning från amazon istället för 4 beställningar från olika butiker så föredrar jag det om det inte skiljer alldeles för mycket i pris.
Tror jag inte. Jag köpte den kapen billigt från tyska sidan tidigare i år och den är på riktigt. Amazon må vara lika rörigt som kinesiska sidorna, men de har inte som affärsidé att sälja kopior.B Brallan84 skrev:
Har dåliga erfarenheter av CDON. Tycker de har ohederliga "rabatter" och supporten om man köpt något via deras förmedling (ej direkt av CDON) är urkass.pacman42 skrev:
Har någon handlat ännu och vet hur det är med eventuell växelkurs? Är angivet pris det man faktiskt får betala? Jag antar så är fallet.
På ebay brukar det bli rejält mycket dyrare pga att PayPal snor år sig x antal %
På ebay brukar det bli rejält mycket dyrare pga att PayPal snor år sig x antal %
Det kostar det det kostar, när du är i kassan. Priset stiger ofta när du går till kassan dock.Raskus skrev:
Det låter ju som ett fult trix. Kan det verkligen vara tillåtet?pacman42 skrev:
Att frakt läggs på en vara vid utcheckning kan jag köpa, men det angivna priset ska inte ändras i kassan.
Vilken svensk webbhandlare hade gjort på detta sätt?
Handlar du i SEK är det det du betalar. Men om man handlar på t.ex. Amazon.de eller co.uk är det en djungel. Du kan välja i vilken valuta de skall debitera kortet och om du väljer något annat än euro (för .de) eller pund (för co.uk) så lägger de automatiskt på en växelkursförsäkring som kostar pengar (men går att klicka bort) + att du så klart får Amazons egen kurs som säkert har ett påslag. Så där finns alla möjligheter att bli lurad på växelkursen, tro inte att Amazon missat den affärsmöjligheten.Raskus skrev:
Letade efter en sele för teleskoplansen till högtryckstvätten och hittade denna avtagbara ryggsäck / halsband / frekvenssele / ihålig förlängningsförlängare / förstorare.
Obs barnförbjudet...
https://www.amazon.se/frekvenssele-...e-förstorare-kvinnliga-S-Potter/dp/B08L584PMY

Obs barnförbjudet...
https://www.amazon.se/frekvenssele-...e-förstorare-kvinnliga-S-Potter/dp/B08L584PMY