P Prodigys skrev:
Precis som med alla andra butiker så är dom inte billigast på allt. Finns saker som är mycket billigare, lite billigare, samma pris, lite dyrare och mycket dyrare.

Amazons största fördel i mitt tycke är deras enorma utbud, om man kan göra en beställning från amazon istället för 4 beställningar från olika butiker så föredrar jag det om det inte skiljer alldeles för mycket i pris.
Men det blir ofta fyra olika paket ändå.

B Brallan84 skrev:
Är inte dessa kopior? Jämför man med bilderna på prisjakt så ser man små skillnader. Svarta plasten och BL motor-märket ser annorlunda ut.
Tror jag inte. Jag köpte den kapen billigt från tyska sidan tidigare i år och den är på riktigt. Amazon må vara lika rörigt som kinesiska sidorna, men de har inte som affärsidé att sälja kopior.

Amazon har väldigt lite kopior inte som eBay

Skumpe
Silver78 Silver78 skrev:
Jag har aldrig varit något fan av amazon. Känns mycket som kan strula vid returer och garantiärenden.
Min erfarenhet är den motsatta. Aldrig fått så bra service när det strulat.

• Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
Skumpe
pacman42 pacman42 skrev:
Gjorde just en beställning av adventsbelysning till trädgården på nätet. Kollade alternativen på Amazon, men samma saker var MYCKET billigare på CDON. Just saying...
Har dåliga erfarenheter av CDON. Tycker de har ohederliga "rabatter" och supporten om man köpt något via deras förmedling (ej direkt av CDON) är urkass.

• Gilla
maria01 och 1 till
  • Laddar…
Skumpe Skumpe skrev:
Har dåliga erfarenheter av CDON. Tycker de har ohederliga "rabatter" och supporten om man köpt något via deras förmedling (ej direkt av CDON) är urkass.
Har bara bra erfarenheter av CDON. Det beror helt på vem som levererar varan, precis som med Amazon m.fl.

• Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
Har någon handlat ännu och vet hur det är med eventuell växelkurs? Är angivet pris det man faktiskt får betala? Jag antar så är fallet.

På ebay brukar det bli rejält mycket dyrare pga att PayPal snor år sig x antal %

Raskus Raskus skrev:
Har någon handlat ännu och vet hur det är med eventuell växelkurs? Är angivet pris det man faktiskt får betala? Jag antar så är fallet.

På ebay brukar det bli rejält mycket dyrare pga att PayPal snor år sig x antal %
Det kostar det det kostar, när du är i kassan. Priset stiger ofta när du går till kassan dock.

pacman42 pacman42 skrev:
Det kostar det det kostar, när du är i kassan. Priset stiger ofta när du går till kassan dock.
Det låter ju som ett fult trix. Kan det verkligen vara tillåtet?
Att frakt läggs på en vara vid utcheckning kan jag köpa, men det angivna priset ska inte ändras i kassan.
Vilken svensk webbhandlare hade gjort på detta sätt?

E etompau skrev:
Det låter ju som ett fult trix. Kan det verkligen vara tillåtet?
Att frakt läggs på en vara vid utcheckning kan jag köpa, men det angivna priset ska inte ändras i kassan.
Vilken svensk webbhandlare hade gjort på detta sätt?
Momsen ändras. Inte lagligt, men det sker ofta på nätet.

• Gilla
etompau
  • Laddar…
C
Raskus Raskus skrev:
Har någon handlat ännu och vet hur det är med eventuell växelkurs?
Handlar du i SEK är det det du betalar. Men om man handlar på t.ex. Amazon.de eller co.uk är det en djungel. Du kan välja i vilken valuta de skall debitera kortet och om du väljer något annat än euro (för .de) eller pund (för co.uk) så lägger de automatiskt på en växelkursförsäkring som kostar pengar (men går att klicka bort) + att du så klart får Amazons egen kurs som säkert har ett påslag. Så där finns alla möjligheter att bli lurad på växelkursen, tro inte att Amazon missat den affärsmöjligheten.

Hoppas coronan försvinner snart så jag kan åka på den där semesterturen till Amsterdam. Jag har förberett med att beställa ett par sådana här till släpet.
Gult spännband från Kraftmann för säkring av last, visat på Amazon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Staffans2000 och 4 till
  • Laddar…
Lite konstigt är dom inte säljare sina egna produkter på den svenska sidan som fire tablet och inte erbjuder prime medlemskap får känslan att dom skulle ha väntat tills allt är klart

Redigerat:
  • Gilla
Harald Blåtumme
  • Laddar…
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Nope, gav upp när jag efter tio sidor med nyord för olika verktyg från Wera kom till
Pink Floyd
Wish You Were Here
Vinyl

Men det var kul läsning med jokernycklar och zykloper.
Då kanske inte internet är något för dig ;)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.