Jag har letat hantverkare för att hjälpa mig med en bit golv i min hall, som jag verkligen hatar och vill byta. Men ingen är intresserad. Kanske är jobbet för litet? Vad vet jag.
Så jag tänkte. Hur svårt kan det va? Kanske skulle jag testa göra själv!
Därför söker jag nu er expertishjälp i att avgöra om detta är något som en förstagångshusägare med tummen, ganska nära mitten av handen, kan fixa själv?
Golvytan idag är ca 4kvm. Det är stengolv (typ kakel) som är målat. Jag misstänker att det sitter en gammal elgolvvärmeslinga i golvet, eller under, som inte används och inte heller längre har kvar något vred på väggen.
Hur går man tillvägga för att få bort detta, och byta mot typ Terrazzoklinkers?
https://hillceramic.se/shop/klinker...uhfOnSYA_3F-TwuV5KiVrXr70LRvLup8aAjBXEALw_wcB
Så jag tänkte. Hur svårt kan det va? Kanske skulle jag testa göra själv!
Därför söker jag nu er expertishjälp i att avgöra om detta är något som en förstagångshusägare med tummen, ganska nära mitten av handen, kan fixa själv?
Golvytan idag är ca 4kvm. Det är stengolv (typ kakel) som är målat. Jag misstänker att det sitter en gammal elgolvvärmeslinga i golvet, eller under, som inte används och inte heller längre har kvar något vred på väggen.
Hur går man tillvägga för att få bort detta, och byta mot typ Terrazzoklinkers?
https://hillceramic.se/shop/klinker...uhfOnSYA_3F-TwuV5KiVrXr70LRvLup8aAjBXEALw_wcB
Bästa svaret
Terazzoplattor är ofta ganska tjocka. Skulle rekommendera vanlig klinker om du vill göra det lätt för dig. Steg ett är att ta bort det befintliga i alla fall ett hörn, därefter kan du planera för hur du återställer.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Tänkte ge mig på att lägga klinker i hallen. Tar tacksamt emot råd/invändningar/glada tillrop.
Golv -
Jag tänkte anlägga en stödmur av skiffer...
Socialt & Projekt -
Tänkte fortsätta lägga golv på vinden, men det är en djungel därute. Hur isolerar vi?
Byggmaterial & Byggteknik -
Två golvfrågor från amatören - långt till list, och hur lägga under köksskåp?
Golv -
Hur tänkte egentligen golvläggarn?!
Golv