Okej, så jag fick en toppen idé om att riva ner tapeterna i dotterns rum. Och när insikten kom ikapp, så står jag nu här och inser att jag tagit mig vatten över huvud!
Fick ett råd om att slipa ner befintlig tapet rester, spackla och sedan lägga en "film yta" över. Det skulle hjälpa att dölja om det kvarstod ojämnheter.
Ska måla väggen med ljus färg, är nojig att det blir för synligt om underarbetet inte är perfekt gjort.
Min fråga är, vad kallas "film ytan" som jag blev rekomenderad att använda? Så jag vet vad jag ska söka efter på nätet. Hittar mest tips om hur man spacklar osv.
Hjälp! 😱😂
Fick ett råd om att slipa ner befintlig tapet rester, spackla och sedan lägga en "film yta" över. Det skulle hjälpa att dölja om det kvarstod ojämnheter.
Ska måla väggen med ljus färg, är nojig att det blir för synligt om underarbetet inte är perfekt gjort.
Min fråga är, vad kallas "film ytan" som jag blev rekomenderad att använda? Så jag vet vad jag ska söka efter på nätet. Hittar mest tips om hur man spacklar osv.
Hjälp! 😱😂
E EB2 skrev:Oroa dig inte, ta det lugnt och slipa ner ordentligt så kommer detta bli bra! Blir det inte bra första gången är det bara att måla om, kanske med en något mörkare
Tack snälla! Älskar att fixa saker, men har aldrig tagit mig an ett sådant stort projekt själv. Har inte pengarna till att anlita någon, så jag känner mig lite pressad att klara av detta på egen hand. Förhoppningsvis växer självkänslan i takt med framgången av rummet 🙈😃E EB2 skrev:
Klicka här för att svara