Hej! vi funderar på att bygga ett nytt hus inom 1-3år på Åland och det lutar åt Älvsbyhus Kalevatar vågar man bygga med dem?? jag har varit in i 1älvsbyhus och det tyckte jag inte såg så dumt ut.
men hur är det med Krypargrund hur fungerar det med den där avfuktaren som de sätter dit och hur fungerar det?? skall man ha på den hela tiden eller? men huspriset tycker jag inte det är något fel på men om de bygger det ordentligt eller ej det är frågan. och planlösningen behöver vi inte ändra men om vi bygger så skall vi ta detta som tillval.
1.Takkupa
2.Groventre med gavelbalkong(balkong på båda sidorna)
3.Garage med Carport och förråd
4.Golvvärme i hallen ,köket, vardagsrummet, tvättstugan, badrummet, övervåningen
5.Led spotlights i köket och badrummet
6.belysning i trappen
7.45graders taklutning på övervåningen
8.Parkettgolv Ek på övervåningen
9.tomrör telefon
10.tomrör tv 4st
11.lamputtag ovanför alla fönster
12.6extra säkringar i el-centralen
13.Takfotsnät/myggnät
14.Extra eluttag 8st
15.Alternativ planlösning(2sovrum) övreplan
men jag vet inte ännu vad det kostar med alla tillval
Hur är det med driftkostnaderna för ett Älvsbyhus är det dyrt eller billigt??
med det som oroar mig är att byggarna är slarviga och att det blir så mycket fel och att ingen kommer och åtgärdar problemen och ingen tar på sig ansvaret för att det har gått fel men det behöver ju inte bli några problem men tänk om?
och skall man ha Älvsbyhus Besiktningsman eller egen eller båda två kanske?
Berätta gärna om era positiva och negativa saker om Älvsbyhus.
och det jag har hört är om kvalitetsansvarige vad har den för uppgift?? att den aldrig åker till byggplatsen och tittar. men om man har en egen kvalitetsanvarige vem skulle det vara och vad kostar en sån?
men om vi bygger så skall jag säja till Återförsäljaren att när huset är klart och besiktningen är gjord och felen har åtgärdats(om det finns något fel) ja då betalar jag men inte förrän det.