1 912 läst ·
4 svar
2k läst
4 svar
alternativt byggskum
Hej.
Jag har kapat en innerdörr (en såndär med papp invändigt).
nu är överkanten inte längre så snygg och formen gör det svårt att bara fälla in en ny list i överkant.
Dörren är stabil, så jag tänkta att man kanske kunde fylla ut, jämna av med byggskum...och sen måla.
Nu är ju byggskum inte så himlaroligt att kladda med, det fastnar ju på allt och är omöjligt att få rent.
finns det nått alternativt material som inte är lika klibbigt och kladdigt att hantera?
Jag har kapat en innerdörr (en såndär med papp invändigt).
nu är överkanten inte längre så snygg och formen gör det svårt att bara fälla in en ny list i överkant.
Dörren är stabil, så jag tänkta att man kanske kunde fylla ut, jämna av med byggskum...och sen måla.
Nu är ju byggskum inte så himlaroligt att kladda med, det fastnar ju på allt och är omöjligt att få rent.
finns det nått alternativt material som inte är lika klibbigt och kladdigt att hantera?
får nog bli så...
det blir ju en ganska ganska grov yta, med mycket luftbubblor när man kapar.
någon sam har tips på hur man får snittet fint...eller finare?
tänker mig typ tricket att blöta finger med vatten och diskmedel när man jämnar av en latexfog....fast på fogskummet då..
och vad tvättar man bort fogskum med...från fingar och verktyg.
det blir ju en ganska ganska grov yta, med mycket luftbubblor när man kapar.
någon sam har tips på hur man får snittet fint...eller finare?
tänker mig typ tricket att blöta finger med vatten och diskmedel när man jämnar av en latexfog....fast på fogskummet då..
och vad tvättar man bort fogskum med...från fingar och verktyg.
Klicka här för att svara