Är det någon fråga också? Skissen visar inte en trappkoppling. Om jag tolkar den rätt så väljer du med strömbrytaren om lampan skall vara permanent tänd eller tändas av skymningsreläet. Men det är en ganska ofullständig skiss.
 
Skärmdump av ett diskussionsforum där en användare frågar om tips för att styra belysning via en trapp med hjälp av schema och skymningsrelä.
A Avemo skrev:
Är det någon fråga också? Skissen visar inte en trappkoppling. Om jag tolkar den rätt så väljer du med strömbrytaren om lampan skall vara permanent tänd eller tändas av skymningsreläet. Men det är en ganska ofullständig skiss.
 
A Avemo skrev:
Är det någon fråga också? Skissen visar inte en trappkoppling. Om jag tolkar den rätt så väljer du med strömbrytaren om lampan skall vara permanent tänd eller tändas av skymningsreläet. Men det är en ganska ofullständig skiss.
Såg du frågan jag skickade ?
 
Jag ser inga problem med den inkopplingen givet att jag förstått hur du tänkt göra. Använda trappomkopplaren som en växlande brytare som väljer om strömmen skall gå direkt till lampan eller via skymningsreläet. Det går att koppla skymningsreläet parallellt med brytaren också. Det blir samma funktion. Om ditt slutresultat sedan blir ok beror även på detaljer som inte framgår av skissen.
 
  • Gilla
Rolle6403
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.