Hej. Är mitt i ett bygge av garage. Garaget är byggt på platta samt ett murat varv av leca. Nu till min fråga.

varvet med leca ska få ett ytskikt i form av puts eller finns det andra lösningar? Kollat lite på sockelskiva. Måste det vara luftspalt bakom sockelskivan eller skulle den kunna fästas direkt mot obehandlad leca?

Om jag nu väljer att putsa: hur är det med temperatur och väderlag? När skulle ni säga är god tid att göra detta?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.