Hejhej
Jag har för några år sen brutit upp en vägg mellan en kallblod och huvudhus då vi hade ett stort hummelbo i väggen. Jag vill nu sätta igen det. Jag har endast böjt ut (de flesta) planken för att komma åt att städa efter humlornas vistelse. Frigoliten vid syll var skadad så jag kapade den och pilla ut resterna. Jag har svårt att få in ny frigolit utan att kapa fasadplankorna (vill inte det).
Frågan är kan man använda något annat mer formbart än frigolit som jag kan trycka in? Som isolerar och klarar fukt från betongplatta? Isoleringen ska alltså ligga dikt an betong och syll, ni ser hur frigoliten ser ut under tröskeln mot tvättstuga.
[bild][bild]