Grannens Häck
Har en laminerad träfiberskiva ovanför tvättmaskin och torktumlare. Den står på stativ och finns även vattenarmatur med mer på ytan.

Silikonfogen mot den bakre väggen som skivan möter spricker återkommande, mitt antagande är att det är rörelserna från maskiner som gör det i huvudsak.

Finns det någon alternativ till silikinfog eller är man dömd att laga denna i all evighet?

Limma dit en kvartstav?

Paul-Staffanstorp
Rörelser på maskiner borde ju inte påverka om de står under skivan bara.

Lister går ju bort i min värld som hantverkare då lister i vår värld oftast används av folk för att dölja misstag så jag gillar det inte men det är ju en smaksak. ;)

Dra fram maskinerna och skruva några vinklar mellan skiva och vägg borde fungera så den är fixerad för då bör inte silikonen spricka.

• Gilla
  • Älska
Grannens Häck och 1 till
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp Paul-Staffanstorp skrev:
Har man en tvättmaskin där betongen börjar pulverisera så kommer den senare att komma i obalans och röra på sig väldigt mycket under en cykel. Min hoppade.

Enklaste då är att köpa ny maskin och laga fogen - den lär hålla isåfall.

• Haha
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Paul-Staffanstorp
S sjoelund skrev:
Har man en tvättmaskin där betongen börjar pulverisera så kommer den senare att komma i obalans och röra på sig väldigt mycket under en cykel. Min hoppade.

Enklaste då är att köpa ny maskin och laga fogen - den lär hålla isåfall.
Jo, men att den ska hoppa upp och få skivan att röra sig känns långsökt. 😅

Jo, men att den ska hoppa upp och få skivan att röra sig känns långsökt. 😅
Jag hade tvättställ i metall över och man kunde inte ha någonting där för det vibrerade och åkte ner på golvet. Men det räcker nog att slå mot väggen för att få sprickor i fogen.

• Gilla
Grannens Häck och 1 till
  • Laddar…
Grannens Häck

Lister går ju bort i min värld som hantverkare då lister i vår värld oftast används av folk för att dölja misstag så jag gillar det inte men det är ju en smaksak. ;)

Dra fram maskinerna och skruva några vinklar mellan skiva och vägg borde fungera så den är fixerad för då bör inte silikonen spricka.
Det är ett bra förslag, stabilisera skarven/fogen.

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Riktiga snickare tar fram parallellritsen.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.