Hej,

Letar efter en ny nätbutik (eller vanlig butik, om priserna är rätt) för diverse el-material.
Har tidigare handlat mycket från www.elbutik.se men är väldigt missnöjd. Inte på produkterna eller priserna men där i mot på deras kundvård.
Vill helst inte ha med dem att göra igen, men då priserna är såpass bra och jag inte hittat något alternativ så finns det risk att jag handlar där igen...

Finns det någon liknande web-butik? Eller är det elbutik.se som gäller?

Mvh

Stefan

Tyvärr inget svar på din fråga. Men eftersom jag själv har tänkt beställa från elbutik.se undrar jag om du kan berätta mer om hur de misskött sig?

jaso skrev:
Tyvärr inget svar på din fråga. Men eftersom jag själv har tänkt beställa från elbutik.se undrar jag om du kan berätta mer om hur de misskött sig?
De svarar inte på mail! Och jag hittar inte något telefonnummer som jag kan ringa till!
Har haft problem med vissa varor, inte såpass stora problem så det är en reklamation, utan mindre problem som jag bara behöver få veriferat eller hjälp med. Har försökt få kontakt med dem via mail i över 3 månader och inte hört något!
Sådant gör mig tvärilsk! De kan väl åtminstone svara "tyvärr vi har inte tid att svara" eller något liknande så vet jag i alla fall att de tagit imot problemet.

Bezt skrev:
Har handlat nån gång hos [länk] , tror inte de har lika bra priser som elonline dock.
Hittade ett par till men har inte handlat där, [länk]
och [länk]
Tack för tipsen! Elonline verkar ha nästan samma priser som elbutik.se Var runt 5-10% skillnad på de sakerna jag tittade på.

Mvh

Stefan

Jag la en beställning hos http://www.elgrossisten.se/ och på de saker som http://www.elonline.se/ hade samma var Elgrossisten ca 5% billigare..
Samma varor hos Elbutiken var ytterligare 10% billigare.. Men det verkar skilja på olika saker hela tiden, så jag får se hur det funkar med Elgrossisten, återkommer när varorna kommit.. (Beställde i fredags eftermiddag.)

Jag har handlat med gott resultat hos Elot.se, fast det är typ 2 år sedan. På vissa varor är de billigare än elbutik, på andra rejält dyrare. En fördel med Elot för mig är att de ligger i Stockholm, man kan spara lite tid o pengar på att åka dit och hämta paketet.

stew skrev:
De svarar inte på mail! Och jag hittar inte något telefonnummer som jag kan ringa till!
Har haft problem med vissa varor, inte såpass stora problem så det är en reklamation, utan mindre problem som jag bara behöver få veriferat eller hjälp med. Har försökt få kontakt med dem via mail i över 3 månader och inte hört något!
Sådant gör mig tvärilsk! De kan väl åtminstone svara "tyvärr vi har inte tid att svara" eller något liknande så vet jag i alla fall att de tagit imot problemet.
Kan ju vara en anledning till att man kan hålla låga priser. :) Det finns ingen personal att rådfråga eller ha brevväxling med. Vill du ha den typen av support så får du helt enkelt betala för det ;).

Antingen genom att köpa produkterna från en butik som erbjuder tjänsten och därmed troligen tar ett högre pris eller fråga en elektriker som lär fakturera dig sin arbetstid. :rolleyes:

Min erfrenhet av elbutik.se (fast några år sedan) är att man skall ringa 30 - 60 minuter FÖRE telefontiden. När de väl svarar så är de jättebra att ha med att göra.

elnu.se har bra priser, jag vet ingenting om hur de är i övrigt, men alltid är det någon som vet och kan berätta!

jag har handlat på elnu, kan rekomendera det. hittar lite udda grejer där som inte finns på de vanligaste siterna.
Som stiftkabelskor, slitsade kabelkanaler och plintar mm

Jag har vid ett par tillfällen handlat på elot.se. Det har funkat kanon och de är väldigt hjälpsamma vid frågor.

Novisen

Hej,
Vad sågs om http://www.elektroland24.de/
Här kostar en Hager Normcentral 2x12 €24, att jämföra med elbutiks 400,-

Men hagers dvärgbrytare är billigare hos elbutik. Kabel ska man nog också köpa i Sverige.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.