Hej jag har ett vattenlås i stugan som ser ut som på bilden (märke?), det är en gammal diskbänk så väldigt lite utrymme. Jag har haft en bänkdiskmaskin som då haft avloppet direkt ner i diskhon. Nu kommer den bytas mot en golvstående, så då skulle jag vilja byta detta vattenlås mot en som har uttag för diskmaskin (då denna saknar det), så tänkte höra om någon vet vad jag möjligen skulle kunna sätta där?

Tack på förhand

• Gammalt vattenlås under diskbänk utan diskmaskinsuttag, anslutet med flexibla avloppsslangar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Grått vattenlås utan diskmaskinsuttag under en diskbänk, kopplat till en flexibel avloppsslang och vattenledningar.
    Skapa konto
Det där ser ju ut som ett Jafo vattenlås - Säker att du inte har en anslutning där på baksidan för diskmaskinen!?
Grått Jafo vattenlås i plast med markerad möjlig anslutning för diskmaskin.
Skapa konto
Jafo vattenlås med extra anslutning för diskmaskin och flexibel avloppsslang.
Skapa konto

• Gilla
S0MMER och 1 till
  • Laddar…
slacker slacker skrev:
Det där ser ju ut som ett Jafo vattenlås - Säker att du inte har en anslutning där på baksidan för diskmaskinen!?
[bild][bild]
Nu gjorde du min dag!!! Där har jag missat att kolla. Hoppas verkligen du har rätt. Blev rätt överraskad att jag inte fann uttag på den då det inte är allt för många år sedan jag satte in det. Så tänkte att det måste vara standard då. Skall kolla detta nästa gång vid stugan. Tack så mycket

• Gilla
S0MMER och 2 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.