Godkväll!

Håller på med altan/trädäcksprojektering. Kommer ev. över beg. trädgårdsplattor typ 35x35x5 men är osäker på mängden. Kollade lite snabbt på Byggmax och dom har denna för drygt 16:-/st om mitt beg. alternativ skiter sig.

Men så ser jag att dom har en platta som är 21x14x4 för betydligt mindre pengar drygt 3:-/st.
Blir denna platta för liten att ha under reglarna/bärlinorna som i detta fallet blir det samma då jag bara har drygt 20cm upp till dörren?

1225 cm2 vs 294 cm2 i yta på dom... ganska stor skillnad.

Underlaget blir paddat 0-32 och sedan 0-8 för avjämning om det har någon roll...

Behöver drygt 70st så 210:- vs 1120:- blir många byggöl istället... :)

Denna kanske passar bättre i Grund & markarbete, moderator kan då flytta tråden kanske?

Med ett så stabilt underlag fungerar det garanterat med dom små plattorna! Tror t.o.m. att det hade fungerat helt utan plattor.

Sitter i precis samma fundering. Var och kände på 21x14x4, dom kändes lite veka. Tror fan man kan bryta av dom för hand. 21x14x5 kanske vore bättre.

Jag köpte mina stenar på blocket. Gamla sjöstensplattor för ca 2kr/st. Ni kan hitta dom gratis om ni letar.
Ingen platta kommer att brytas efter ni lagt reglar och trädäck på dessa.
Små plattor kommer funka fint. Är ni inte nöjda så lägg någon extra...

Fick tag på 35x35x3! Blev riktigt bra. Låg bygghöjd och stor yta :)
ImageUploadedByByggahus.se1368286619.351443.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.