Jag ska bygga ett altantak/pergola 5000x3000(bara hälften med tak)
Bärlinan mot väggen kan endast vara 170... det finns inte mer plats
Kan jag bygga ett fristående tak ist?
Alltså med stolpar och hammarband/bärlina även i bakkant??
Eftersom det blir hälften tak/hälften utan... ska jag köra allt i tryckimpregnerat?