Halloj,

Som sagt, hur högt har ni i framkant på era altantak?
Missade självklart att mäta hur det var innan rivningen av gamla altanen förra året...
Som det ser ut nu så blir det svårt att få taket mycket högre än 2m i framkant hos oss, pga bl a den gamla gjutna plattan mm. Det känns lågt.
Vi kommer köra råspont och shingelpapp (förmodligen), så lutning över 14 grader är det som gäller(eller iaf så nära det bara går). Altanen är 2,75m djup och det är svårt att få taket mot huset att börja högre upp är ca 275cm.

Alternativet är väl att köra 2 lager papp, då har jag fått för mig att det räcker med 3 graders lutning?

Tack på förhand!
Alex

Redigerat:
R
Så högt som möjligt att inrikta sig på , får du besök av någon 2 meters får dom huka sig ;)
Det med lutning på taket , så mycket som det går att få
Tänk bara på att få till det mot huset med en barriär som stoppar vatten som kan blåsa in
och rinna ner inomhus i någon skarv

R rävlyan skrev:
Så högt som möjligt att inrikta sig på , får du besök av någon 2 meters får dom huka sig ;)
Det med lutning på taket , så mycket som det går att få
Tänk bara på att få till det mot huset med en barriär som stoppar vatten som kan blåsa in
och rinna ner inomhus i någon skarv
Jo precis, lite så jag tänker också.

Sen måste jag fundera ut bästa sätt att fästa regeln(?), som de andra reglarna fästs i, i väggen. Puts och ytong:rolleyes:

R
Kan du få fäste med någon spikbleck som det heter och hänga i bef takstolarna så
är det bra fäste , takstolarrna och för väggen finns ytongskruvinfästningar
som är långa och biter bra , det blir lite dubbla fästen som kommer att hålla

• Gilla
Freethefire
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.