Hej, har en altandörr som hänger så man måste lyfta upp den och ta i ordentligt för att få igen den. Har inte hittat en sån här konstruktion någon annan stans men har kollat lite på youtube och förstod det som att jag ska skuva där jag skrivit "B", men det lixom knakade när jag gjorde det och dörren höjdes inte så jag vågade inte fortsätta. Är det något jag missar?
Produkter som diskuteras: "karmskruven"
Karminfästning
Karminfästning används för att säkert och stabilt fästa dörr- och fönsterkarmar i väggen. Infästningen består oftast av speciella skruvar och pluggar som är designade för att kunna bära tyngden av karmen och motstå de krafter som
Läs mer
För att höja dörren i yttre nederkant så måste du dra lite på karmskuven högst upp, sitter den sådan på mitten med eller fler så måste dom följa med lite, en karmskruv om det sådana ska dras som att dra ut dom med nyckel. Dras bara den ena så kroknar karmen, blir liksom bananaktig. Men det är små justeringar att göra.
Funkar det utan att släppa efter på andra sidan? Sitter inte karmen ihop?J jonaserik skrev:För att höja dörren i yttre nederkant så måste du dra lite på karmskuven högst upp, sitter den sådan på mitten med eller fler så måste dom följa med lite, en karmskruv om det sådana ska dras som att dra ut dom med nyckel. Dras bara den ena så kroknar karmen, blir liksom bananaktig. Men det är små justeringar att göra.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden