Hej!
Jag undrar lite grann om underarbetet om jag vill bygga en träaltan och inte vill gjuta en platta på mark under, utan bara vill ha träreglar. Hur måste jag förbereda marken under altanen? För jag antar väl att jag inte bara kan sätta den mitt in i åkermarken... ;) (Tomten jag funderar på att köpa är en avstyckad åker.)
Tackar på förhand!
/Kristina

-Du lär gräva ur ca 10 cm för att lägga lite makadam tex 8-16mm för dräneringens skull, sen lägger du reglarna på makadamen!! Obs! kom ihåg att lägga ut en fiberduk mot leran, sen lägger du makadam.. Lycka Till!!!/Danne

med risk för att den blåser bort ;)
Planera som Danne o Malin föreslår, men gjut eller gräv ned plintar med järn
som Du bultar reglarna i. Försök att få upp bygget något så att reglarna inte ligger på marken. Finns en hel del uppslag på Forumet om hur ramen skall se ut, använd sökfunktionen. Om du använder regel 45x145--195mm så får du ha plintar med 1200mm mellanrum, nästa regel kommer 600mm vid sidan om= också med plintar under o s v till att du når den bredd du tänkt dig. Sen är det klart, att skruva gångbräderna på. Lite jobb även med de enklaste byggnaderna.
En del nöjer sig med att lägga cementplattor ovanpå jorden, och använder detta som uteplats= lite enklare :D

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.