15 810 läst ·
40 svar
16k läst
40 svar
Altanbygge - Frågor.
brevik skrev:
Skippa vinkeljärnen, sätt stolpen i hörnet och spika/skruva fast reglarna i stolpen. Vips klart
Ok det låter bra! Jag tror jag skruvar 95x95 stolpar på insidna av regelverket utan att "jacka ur" dem. Stolparna blir infällde en bit i golvet men jag tror det kommer att se ok ut.
Vagnsbultar för att fösta stolparna i regelverket?
Vagnsbultar för att fösta stolparna i regelverket?
Totte_S skrev:
Vagnsbult med stor bricka & mutter och är aldrig fel! Lätt att hålla kolla så att sakerna hamnar där de ska. Eftersom räcket kanske utsätts för lite hängande och klängande kan du med fördel använda två muttrar eller eller en låsmutter så riskerar du inte att de lossar lika lätt. Kan ändå vara idé att se över dem mot slutet av säsongen efter att träet torkat till.brevik skrev:
brevik: Om du vill få idéer så kan du ta en titt på mitt bygge på adressen nedan. Dock kan det gå riktigt segt pga viss BT aktivitet 
http://gallery.jarkeborn.se/thumbnails.php?album=5
http://gallery.jarkeborn.se/thumbnails.php?album=5
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Ett tips..... måla inte nytt tryckt virke.... färgen kommer o flagna av.
Om du menar mitt bygge så har det tryckta från förra sommaren och verkar idag vara torrt och fint.
Medlem
· Västra Götaland
· 780 inlägg
Menar ingen speciell 
Det tar ett bra tag innan man kan måla bara.
Det tar ett bra tag innan man kan måla bara.
Trevligt att du gillar bygget 
Ledsen om sidorna laddas långsamt ibland då de ligger på hemmaservern och ibland pågår det viss nedladdning
Just nu håller vi på med att bestämma vilka färger som det skall bli och vips fick man måla om lite ....
Vad tror ni om detta: http://test.jarkeborn.se/Hus_color.pdf ?
Som det ser ut idag finns här: http://test.jarkeborn.se/Hus_color_original.pdf
Tacksam för feedback!
Mvh Jocke
Ledsen om sidorna laddas långsamt ibland då de ligger på hemmaservern och ibland pågår det viss nedladdning
Just nu håller vi på med att bestämma vilka färger som det skall bli och vips fick man måla om lite ....
Vad tror ni om detta: http://test.jarkeborn.se/Hus_color.pdf ?
Som det ser ut idag finns här: http://test.jarkeborn.se/Hus_color_original.pdf
Tacksam för feedback!
Mvh Jocke
Klicka här för att svara