Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Så mkt sömn blev det inte, lite julaftonkänsla ledde till endast 5 timmars sova. Satte igång vid 08:00 och titta hur det såg ut med stubben nu när ljuset var bättre, en yxa ska nog få fart på den här. Kilar iväg o lånar en skottkärra, kratta, borste och yxan och när jag kommer tillbaka får stubben smaka. Även med yxan tar det en stund, tror flera ggr att det var sista roten men icke, yxar vidare och tillslut ger den med sig, VICTORY!

Stubben lämnar ett skapligt hål efter sig och största delen av hålet sträcker sig utanför där altanen ska stå, efter lite översyn börjar jag skyffla jord bort från altanplatsen och ner i hålet. När det väl är fullt försöker jag fördela ut jorden runt om där jag varit o härjat för att få en så jämn yta som möjligt, mest för att efterlikna det ursprungliga.

Sedan styckar jag upp gräsmattan över hela ytan där altanen ska stå och skottar bort allt gräs för att sedan få till nivån hyffsat plant, utan pass går det dock sådär. Mycket jord senare har jag en skaplig hög bredvid som senare ska forslas bort, ännu är det dock inte klart, men nu behöver jag förstärkning.

Senare kom en kompis som ska hjälpa mig med bygget förbi och denne vet bättre hur underlaget ska se ut, nu går det mkt fortare att gräva. Sen sticker vi iväg för att handla material vilket tar några timmar, när vi kommer tillbaka har klockan blivit kväll så vi bestämmer oss för att lägga ut duken, sand och påbörja med plattorna. Vid 21:30 lägger vi ner verksamheten, nästa dag är det nästan bara att smälla upp virket kvar.

Tror ni virket på bild fem slår sig¿ :rolleyes:

Forsättning följer..

MVH

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.